Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

16 september 2024

Bynder AI (her)kent je gezicht

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

Klinkt een beetje dystopisch, niet? Geen zorgen, het is niet zo eng als je denkt. In tegendeel zelfs: het maakt jouw job zelfs een héél pak gemakkelijker. Check it out!

Bynder is dé meest uitgebreide DAM-tool op de markt. Een single source of truth voor al je marketingmaterialen, foto’s, merkmaterialen en zo verder. En met talloze integraties tussen je creatieve tools (bijvoorbeeld: Adobe Suite, Canva), je CMS (denk aan WordPress of Drupal), PIM-systemen en nog veel meer… maak je zo’n DAM-tool pas echt je ideale marketing sidekick.

Vandaag gaan we dieper in op een van de nieuwere Bynder-functies: AI-tagging.

Ik hoor het je denken: allemaal goed en wel, maar moet ik dan de duizenden foto’s, visuals en andere assets in mijn database allemaal opnieuw uploaden?

Nee hoor, eens je de AI Face Recognition hebt geactiveerd, scant deze automatisch je database op gezichten. Toegegeven, je moet wel alle gezichten minstens één keer linken aan een naam en dat kan afhankelijk van het aantal foto’s van mensen in je DAM-tool wel een klusje zijn. Maar achteraf bespaart het je héél wat werk. Zoek op naam, of gebruik de slimme filters en krijg meteen alle resultaten. Zo hoef je niet langer plichtsbewust de namen in de bestandsnaam te zetten – al blijft dat natuurlijk altijd een goed idee – en ben je niet meer afhankelijk van correcte spelling.     

Voorlopig ondersteunt Bynder AI Face Recognition enkel afbeeldingen. De use cases voor gezichtsherkenning in video’s is nog van een andere orde, maar deze functie komt er ongetwijfeld ook snel aan.

Zo krijg je de AI Face Recognition in Bynder

  1. Activeer ‘AI Search Experience’ in je Bynder-abonnement. Heb je dit pakket al? Dan kan je deze stap overslaan.
  2. Onderteken het DPA-document (data processing agreement) om te voldoen aan de biometrische data regelgeving.
  3. Teken in voor de Face Recognition-feature. Ook al heb je het AI-pakket al, je moet expliciet intekenen voor deze functie.
  4. Onderteken het Fair Use Policy Agreement.

Je ziet het, ook met GDPR en datawetgeving is Bynder bezig. Een belangrijk onderdeel van deze Face Recognition-update is dat de data niet gedeeld wordt met derden. En wanneer jij een gezicht verwijderd uit de databank, zal deze ook niet meer beschikbaar zijn. Niet onbelangrijk, wanneer je met AI-tools aan de slag gaat. Kennen we alles van, dus we helpen je graag op weg met een aantal eerste handvaten in een kort webinar.  

 

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant