Case studies

Dovre: Internationale speler in haarden en kachels.

Drie jaar geleden besloot Dovre een complete aanpassing te doen van de huisstijl. Tot die tijd maakten zij afzonderlijke brochures voor de kachels en haarden. De moeilijkheid bestond er namelijk in dat deze productfiches in 7 talen verschenen. Met deze aanpassing werd beslist alle producten samen te voegen in één catalogus.

Afbeelding mock-up

De uitdaging

De uitdaging bestond erin deze catalogus op een zo automatisch mogelijke manier op te maken met het behoud van hun creatieve vrijheid naar lay-out.

Eveline, marketingmanager, kende vanuit een vorige werkervaring Catena Company en hun expertise op het vlak van Database Publishing. Voor deze nieuwe uitdaging vond ze in Catena Company opnieuw een partner.

 

De oplossing

Jan Van Sprengel, één van de Catena Consultants, deed samen met hen de opzet om de catalogus in 7 talen, zo automatisch mogelijk, op te maken in Adobe InDesign. Er werd gezorgd voor een koppeling van de technische datagegevens in de catalogus, met de centrale productdatabase (PIM-systeem). Door deze automatisatie wordt een enorme tijdswinst in de opmaak gerealiseerd en de fouten tot een minimum herleid.

Om geen tijd te verliezen doet Dovre éénmaal per jaar beroep op Jan. De nieuwigheden inpassen in de catalogus, vraagt namelijk enkele aanpassingen in de template. Zo heeft Dovre altijd een specialist voor handen die zij inroepen waar nodig.

Ben je ook benieuwd naar de catalogus? Vraag hem aan op de website van Dovre.

Dovre: Internationale speler in haarden en kachels. Content Rechts Dovre: Internationale speler in haarden en kachels. Content Rechts 2