Automatiseer je contentbeheer
Omnichannel communicatie, veelbelovend doch uitdagend. Het aantal afleverpunten stijgt in aantal en diversiteit. Content zit overal verspreid, is niet terug te vinden, laat staan te onderhouden. Help! Daarom heb je een DAM nodig.

DAM voor optimaal beheer van afleverpunten
“We dachten dat we onze digitale assets op orde hadden, maar dan verschijnt ineens verouderd en incorrect campagnemateriaal op onze kanalen. GDPR-compliance is nog een ander heikel punt, net zoals de onoverzichtelijke opslag van foto’s en documenten. De afleverpunten beheren wordt zo wel heel moeilijk.” – een issue waarmee klanten bij ons aankloppen. Althans, voordat ze onze oplossingen hebben gezien: Bynder Studio om templates en visuals te maken met up-to-date en goedgekeurd marketingmateriaal, en Digital Asset Management (DAM).
DAM is het antwoord op de bottleneck van afleverpuntenbeheer, één centraal platform als de motor van een efficiënte content supply chain. Ideaal om al je assets te beheren, en daar te krijgen waar je ze hebben wil.
Single source of truth voor je afleverpunten
- Snellere contentcreatie: door tussenstappen tussen het vastleggen en publiceren van beelden te elimineren, versnelt een DAM-systeem het gehele proces van contentcreatie tot publicatie. Dit helpt om de aandacht van je publiek vast te houden en het engagement op alle platforms te maximaliseren.
- Geavanceerde tagging en collecties: elk asset kan eenvoudig worden getagd en georganiseerd, waardoor je snel de juiste content kunt vinden en delen. Dit voorkomt dat je tijd verliest met het doorzoeken van servers.
- AI-gestuurde tekstherkenning: ideaal voor het identificeren van beelden waarop de beoogde doelgroep duidelijk zichtbaar is. Hiermee kun je de waarde voor dealers of sponsoren vergroten door hen exclusieve of prioritaire toegang te bieden tot content waarin hun merk prominent in beeld is.
- Centrale opslag: DAM hanteert een single source of truth principe. Het is hét centraal platform waar steeds de actueelste versie van een asset is terug te vinden.
- Efficiënte contentverspreiding: met slechts enkele klikken gaan die media viraal dankzij je moderne DAM. Doelgericht, gelokaliseerd en gepersonaliseerd.


Voordelen DAM voor afleverpunten
Feit: DAM is onmisbaar voor merken met een groot aantal digitale middelen. Het versnelt je time-to-market door automatische inhoudsupdates en waarborgt compliance via versiebeheer en toegangsrechten. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat je content snel en veilig wordt verspreid naar geïntegreerde systemen. Binnen DAM kan dit proces zelfs nog efficiënter worden gemaakt met AI en automatisering.
- Geen onnodige handmatige processen meer
- Razendsnel assets terugvinden
- Verdubbeling van contentproductie
- Schaalbare, gepersonaliseerde content leveren met meetbare ROI
Win the
battle of the brands
Start met visuele content automation