Automatiseer je contentbeheer
Marketingcontent groeit en groeit, net zoals de afleverpunten, in aantal en diversiteit. Een onstopbare explosie, en elk merk een mediaorganisatie. Hoe beheer jij al je digitale middelen, en de distributie ervan? Heb jij al een workflow die jouw contentbeheer eenvoudiger maakt? Automatisatie: da’s het antwoord!

DAM voor optimaal contentbeheer
Massa’s content creëren, the way to go om je merk te versterken en aanwezig te blijven. Visual content automation helpt je om assets sneller te ontwikkelen. Maar vervolgens al die media – o.a. foto’s, video’s, presentaties, catalogi, productfiches, etiketten, banners – beheren en verspreiden, consistent, en met respect voor lokale campagnes en strikte naleving van merkrichtlijnen? Een huzarenklus…
Digital Asset Management (DAM) is het antwoord op de uitdaging van contentbeheer, één centraal platform als de motor van een efficiënte content supply chain. Ideaal om al je assets te beheren, en daar te krijgen waar je ze hebben wil… een meerwaarde voor de ganse community.
DAM vs CMS
- DAM is software die marketeers en creatieve professionals helpt hun operationele efficiëntie te verbeteren door content eenvoudig op te slaan, te organiseren en te beheren, en deze op het juiste moment beschikbaar te stellen aan de juiste personen.
- Een content management systeem (CMS) is een softwaretoepassing waarmee gebruikers digitale content kunnen creëren, beheren en verspreiden, meestal voor websites. Het stelt gebruikers in staat gemakkelijk inhoud te creëren en te publiceren zonder dat daarvoor technische expertise of kennis van programmeertalen nodig is.
DAM-functionaliteiten
- Snellere contentcreatie: door het elimineren van tussenstappen tussen het vastleggen en publiceren van beelden, versnelt DAM het gehele proces van contentcreatie naar publicatie. Je houdt de aandacht vast en maximaliseert het engagement op alle platforms.
- Geavanceerde tagging en collecties: iedere asset kan gemakkelijk worden getagd en gesorteerd. Dit stelt je in staat om snel specifieke content te vinden en te delen. Gedaan met uren vruchteloos zoeken in je server. #WieHeeftDatBestandZoGenoemd?!
- AI-gestuurde tekstherkenning: ideaal voor het identificeren van beelden waarop de beoogde doelgroep duidelijk zichtbaar is. Zo kan je de waarde voor bijvoorbeeld dealers of sponsoren maximaliseren door hen exclusieve of prioritaire toegang te geven tot content waarin hun merk prominent aanwezig is.
- Centrale opslag: DAM hanteert een single source of truth principe. Eén centraal platform waar steeds de juiste (laatste nieuwe) versie van een asset is terug te vinden.
- Efficiënte contentverspreiding: alle media in een mum van tijd verspreiden. Een moderne DAM maakt dit mogelijk met slechts enkele klikken.


Voordelen DAM voor contentbeheer
DAM is essentieel voor merken met veel digitale middelen, versnelt de time-to-market door automatische inhoudsupdates en zorgt voor compliance via versiebeheer en gebruikerstoegangsrechten, terwijl content snel en veilig wordt verspreid naar geïntegreerde systemen. En ook binnenin DAM kan het nog sneller, met AI en automatisatie.
- Geen overbodige handmatige creatie meer
- Razendsnel assets terugvinden
- Verdubbelde contentproductie
- Schaalbare, gepersonaliseerde content leveren en meetbare ROI genereren
Win the
battle of the brands
Start met visuele content automation