Hoe brandowners een efficiënt content management opbouwen

Gepubliceerd op

Contentexplosie

Alle brandowners worden geconfronteerd met een gedeelde uitdaging: de overweldigende hoeveelheid content en de creatie ervan beheren. Het handmatig bijhouden en beheren van deze groeiende hoeveelheid content is simpelweg onhaalbaar. Bovendien brengt het uitbesteden ervan hoge kosten met zich mee en vertraagt het het publicatieproces aanzienlijk.

Onze content scan biedt een diepgaande analyse van de huidige situatie, toekomstige doelstellingen en voorgestelde oplossingen voor contentbeheer en creatie. Maar hoe werkt dit precies?

Inzichten in de huidige situatie

We beginnen met het in kaart brengen van jouw huidige werkwijze. We analyseren welke soorten content worden gecreëerd en door wie. Daarnaast bekijken we welke content wordt uitbesteed en welke budgetten hieraan gespendeerd worden.

Maximaliseer je ROI

We onderzoeken de mogelijkheden van automatisering en de return on investment (ROI) ervan. Hierbij ligt de nadruk op tijdsbesteding en loonkosten. Ons uiteindelijke doel is altijd om een optimaal evenwicht te bereiken tussen in-house contentcreatie en het uitbesteden van content. Uit ervaring weten we dat dit van essentieel belang is voor werknemersgeluk en de algehele efficiëntie. Het is zonde om te zien dat er intern tijd wordt besteed aan eenvoudig copy-paste werk, terwijl de creatieve campagnes worden uitbesteed aan externe bureaus. Daarnaast streven we ernaar om de snelheid van contentcreatie en distributie te verhogen, een cruciaal doel in deze dynamische industrie.

Houd je content ‘on-brand’ en beheer de complexiteit van afleverpunten

Ons rapport benadrukt tevens het belang van ‘on-brand’ blijven, de groeiende complexiteit van afleverpunten en het beheer van digitale rechten. In het rapport zal je dan ook een gedetailleerde ROI-berekening vinden, gebaseerd op loonkosten voor verschillende ervaringsniveaus en uitbestedingskosten aan externe bureaus.

Automatisering kan aanzienlijke besparingen opleveren, al was het maar het verminderen van de bestede tijd aan het zoeken naar content.

Efficiëntie met een “single source of truth”-benadering

We benadrukken eveneens de kosten en complexiteit die gepaard gaan met het creëren van verschillende versies van content voor diverse afleverpunten. We stellen een “single source of truth”-benadering voor om de efficiëntie te vergroten en fouten te minimaliseren. Daarnaast besteden we aandacht aan bedrijfsspecifieke factoren, zoals de complexiteit van het goedkeuringsproces en de kosten van goedkeuringstools.

Onze content scan zal je niet enkel inzicht geven in wat je zelf in de hand kan nemen, maar ook welke tools en training nodig zijn om dit te realiseren. We bekijken de mogelijkheden in automatisering die kan leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen. En daar stopt het niet, er wordt eveneens rekening gehouden met de kosten van opleidingen en de implementatie van nieuwe tools om uw team te ondersteunen.

Klaar om jouw contentbeheer en de uitdagingen die hiermee gepaard gaan efficiënter aan te pakken? Plan een meeting met Geerte.

Geerte Verbraeken

Win the
battle of the brands

Start met visuele content automation

Vraag een content scan aan
Contacteer ons

Meer blogposts