Beeztees schaalt op met moderne DAM

Met meer dan 2.000 producten in hun gamma en de ambitie voor internationale groei, besloot Beeztees hun digitale assets centraal te beheren in DAM. Lees meer over hoe Beeztees hun e-commerce platform hebben opgewaardeerd en de feilloze overgang naar hun nieuwe DAM.

Voor iedereen die zijn huisdier wil verwennen is Beeztees een merk dat je moet kennen. Met de producten van Beeztees maak je de dagelijkse momenten met jouw huisdier nóg leuker. Of het nu gaat om een orthopedisch hondenkussen, een kattenspeeltje of producten voor de kip, Beeztees is van alle markten thuis. Na kennismaking met het merk Beeztees wordt het huisdier direct een brand ambassador.

Internationalisatie leidt tot DAM migratie

De tijd dat een flostouw het enige speeltje voor je hond was, ligt ver achter ons. Beeztees heeft maar liefst meer dan 2.000 producten specifiek voor honden op hun website staan. En dan zwijgen we nog over heel het productgamma voor andere huisdieren. Daar steken dus massaal veel afbeeldingen achter, die in een DAM, een Digital Asset Management systeem, beheerd worden.

Daarbij komt dat moederbedrijf Beeztees een internationale groei ambieert. Na de overname van het Duitse Karlie, het dochterbedrijf, werd het noodzakelijk geacht om gebruik te gaan maken van een nieuwe online productcatalogus waarin de foto’s van beide bedrijven gecombineerd konden worden. Voor deze migratie klopte Beeztees bij Catena aan.

visual case beeztees 1
visual case beeztees 2

Optimale sales experience met geïntegreerde DAM

De hoofddoelstelling was om het volledige e-commerce platform te opwaarderen en een feilloze overgang te realiseren naar de nieuwe DAM. De koppeling van de DAM met het e-commerce platform, Pet Trade Portal, werkt uiteraard volledig automatisch. Dat wil zeggen dat er geen manuele up- of download van beeldmateriaal nodig is.

De grote winst van de DAM schuilt voor Beeztees in het feit dat alle digital assets, al het beeldmateriaal, centraal beschikbaar zijn en beheerd kunnen worden. De DTP medewerkers, die het beeldmateriaal aanmaken en beschikbaar stellen, krijgen dus meer controle over de massale hoeveelheid aan digital assets. Dankzij de uitgebreide mogelijkheden die de moderne DAM biedt, inzake het gebruik van metadata, zijn alle assets ook makkelijker terug te vinden. Bovendien zijn met deze cloud oplossing de IT mensen ontlast van heel wat kopzorgen die de oude server toepassing met zich mee bracht.

Win the
battle of the brands

Start met visuele content automation

Vraag een content scan aan
Contacteer ons

Deze cases zullen je wellicht ook interesseren

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren