Brussels Airport spendeerde een week met hun hoofd in de Creative Cloud

De content explosie zorgde bij Brussels Airport, en veel brandowners, voor uitdagingen. Meer platformen vraagt uiteraard ook meer content. Om zelf snel content te creëren, kwam de luchthaven aankloppen bij Catena Company. Na een driedaagse training in verband met Photoshop, Illustrator en InDesign is niet alleen hun snelheid verhoogd, maar ook hun kwaliteit is verbeterd....

Net zoals bij heel wat andere brandowners zorgde de content explosie ook bij Brussels Airport voor uitdagingen.
Brussels Airport rondde onlangs haar training traject af waarbij de focus werd gelegd op het meer zelf in de hand nemen van hun visuele content creatie.
Op deze manier kunnen ze sneller content op de markt brengen.
De meeste deelnemers hadden hun eerder beperkte kennis opgedaan door zelf op zoek te gaan en wat uit te proberen.
Dit was het uitgelezen moment om alle kennisniveaus gelijk te trekken en te upscalen naar een hoger niveau.

Meer platformen vraagt meer content

Door de jaren heen zijn er enorm veel platformen bijgekomen waarop content gedistribueerd wordt. Wanneer vroeger veel offline kanalen gebruikt werden om content te verspreiden, zijn er nu tal van online kanalen waar je rekening mee moet houden. Dat zorgt ervoor dat jouw content ook aangepast moet worden, want de content die je deelt in een flyer is niet dezelfde als op sociale media.

Ook bij Brussels Airport werd de stijgende vraag naar gepersonaliseerde content duidelijk. De enthousiaste werknemers van de luchthaven deden zoveel mogelijk om aan de plotselinge noden bij hun doelgroep te voldoen. Ze gingen zelf op zoek naar hulpmiddelen en experimenteerde met het Adobe Creative Cloud-pakket. Toch bleef hun kennis eerder beperkt.

Het doel van het op maat uitgewerkte traject was snel duidelijk: de creatie van bepaalde visuele content zelf in de hand te nemen én de snelheid van het creëren te verhogen door het efficiënter gebruik van Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign.

visual case brussels airport 1
visual case brussels airport 2

Een training met oog op offline en online kanalen

Zoals al vermeld, zijn er nu twee soorten kanalen waar brandowners rekening mee moeten houden: offline en online kanalen. Daarom werd de training voor Brussels Airport opgesplitst in drie verschillende dagen. De eerste dag van het traject stond in het teken van drukwerk, waarbij deelnemers leerden over de mogelijkheden en beperkingen van drukwerk, kleurbeheer en de juiste manier om PDF’s te gebruiken. Daarna leerden de deelnemers meer over de effectieve creatie van visuele content. Dit door aan de slag te gaan met een uitgebreide basis in Adobe Photoshop, gevolgd door de meer geavanceerde functies en tips en tricks die hen in staat stelden om hun werk sneller en efficiënter te doen. Ten slotte werd er dieper ingegaan op Illustrator en InDesign, waarbij ze leerden hoe ze documenten konden maken voor drukwerk, digitale publicaties en interactieve PDF’s.

“Zeer aangename lesgever, die zeker de tijd neemt om altijd duidelijk uit te leggen en ruimte geeft om dit te oefenen.” – Jan Lenaerts, Technical Product Manager Pax Information @ Brussels Airport

Niet alleen tijdwinst, ook betere kwaliteit

Na de driedaagse training hadden de deelnemers hun vaardigheden verbeterd en was hun creatieve snelheid verhoogd. Het efficiënte gebruik van de verschillende Adobe-softwarepakketten heeft geleid tot aanzienlijke tijdwinst en heeft bijgedragen aan de verbetering van de algemene kwaliteit van hun visuele content.

visual case brussels airport 3

“Op korte tijd veel bijgeleerd! Top instructeur.” – Paul Jonckheere, Technical Product Manager (Collaboration & Info Access) @ Brussels Airport

Win the
battle of the brands

Start met visuele content automation

Vraag een content scan aan
Contacteer ons

Deze cases zullen je wellicht ook interesseren

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren