Hydro gaat zelf aan de slag met marketing content

Je marketing content uitbesteden is ontzettend duur. Daarom is het belangrijk om je af te vragen of jij zelf niet de juiste enthousiaste mensen in huis hebt. Hydro deed hetzelfde en ging met een klein team aan de slag om zelf 2D-animatievideo’s te maken.

Marketing content wordt bij veel brandowners vooral gemaakt door externen. Deze werkwijze brengt naast een serieus kostenplaatje ook veel frustraties met zich mee. Het is belangrijk dat je als brandowner deze samenwerking in vraag durft te stellen. Is het nog wel nodig om dit uit te besteden? Hebben wij zelf niet de juiste enthousiaste personen? Internationaal aluminium productiebedrijf, Hydro zat met precies deze vragen.

Afhankelijk van externen

Het uitbesteden van contentcreatie heeft voor brandowners toch enkele nadelen. Je moet langer wachten op het eindproduct, verschillende agenda’s moeten met elkaar overeenkomen, er zijn enorm veel feedbackrondes en niet te vergeten: het is ontzettend duur. Met al deze nadelen is het best interessant om dit intern te nemen, maar kunnen wij dat? Met deze vraag kwam Hydro aankloppen bij Catena Company. Voorheen maakte een extern bedrijf 2D-animatievideo’s voor hen, maar nu werd het tijd dat ze de koe bij de horens vatten.

visual case hydro 1
visual case hydro 3

Een training als antwoord op al je vragen

HSE-coördinator bij Hydro, Alexy Thomas gaf aan geen voorkennis te hebben binnen het maken van 2D-animatievideo’s. Dit gaf Geerte een goed inzicht van het niveau dat de training moet hebben. Nadat het niveau van de deelnemers werd bepaald, was het mogelijk om de inhoud van de training aan te passen. Wat zijn de vereisten om in staat te zijn om een video-animatie zelf te maken? Op basis hiervan werd door Geerte, en trainer, Coralie, een gepersonaliseerd trainingsvoorstel neergelegd bij de klant, waarbij de nadruk vooral lag op het begrijpen van het maken van storyboards en het leren werken met After Effects en Illustrator. Een hele boterham als je weinig of geen voorkennis bezit.

Eindelijk de touwtjes in eigen handen

Samen met trainer Coralie verkende het team van Hydro de mogelijkheden om zelf 2D-animatievideo’s te maken. Door deze aanpak toe te passen, bespaart Hydro niet alleen aanzienlijke kosten, maar heeft het ook de vaardigheden op het gebied van content creatie zelf in huis. Dit traject leidde tot de ontwikkeling van animatievideo’s die zowel de interne als de externe communicatie van Hydro naar een hoger niveau heeft getild.

visual case hydro 2

Win the
battle of the brands

Start met visuele content automation

Vraag een content scan aan
Contacteer ons

Deze cases zullen je wellicht ook interesseren

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren