De magie van POS-materialen

Point of sale (POS) content is de laatste kans om klanten te overtuigen. Je POS moet gewoon werken als een magneet.
Met een innovatief marketing- of retailteam voor de creatie van krachtige POS-materialen kom je een heel eind,
maar uitdagingen loeren altijd om de hoek.
Brandingrichtlijnen, de noodzaak om voortdurend nieuwe content te leveren voor
verschillende dealers, locaties, producten en campagnes… de pret is soms ver te zoeken.

Daarom: laat een wind van automatisatie en AI waaien, en maak de creatie en het beheer van POS-materialen weer magisch en fun.
Catena Company implementeert de technologie die je nodig hebt en traint je team om ermee aan de slag te gaan.
Van affiches tot promotiedisplays, wij helpen je om impactvolle POS-content te blijven leveren.

Point of sale – soorten

  • Schap- en prijskaarten
  • Promotieposters
  • Digitale displays en video’s
  • Productstickers en etiketten
  • Brochures en folders voor op de toonbank
  • Retail banners en roll-up banners
  • Kassadisplays en staanders
  • Klantenkaarten en kortingsvouchers
  • Promotionele verpakking
  • Menukaarten voor foodservice
pos content
frustraties - custom

Point of sale – uitdagingen

  • Tijdsdruk om campagnes snel uit te rollen
  • Beperkt budget voor frequente updates
  • Complexiteit bij het aanpassen van content voor diverse dealers, winkels, locaties
  • Consistentie in branding en uitstraling over meerdere filialen
  • Problemen met het beheer en de distributie van POS-materiaal
  • Moeizame samenwerking tussen design- en marketingteams
  • Gebrek aan real-time updates voor digitale displays
  • Inconsistenties in prijsaanduiding en productinformatie
  • Hoge kosten voor drukwerk en productie
  • Moeite met het integreren van klantfeedback of promotieresultaten in nieuwe content

Point of sale –
de ultieme oplossing

Doeltreffende point of sale vraagt om een efficiënte content supply chain flow met visual content automation in de hoofdrol. Van creatie – waarbij Dynamic Data Publishing Suite (DDPS) meerwaarde brengt – tot distributie en opvolging. Dat brengt ons bij Digital Asset Management (DAM) – de perfecte combinatie van automatische contentcreatie en contentdistributie.

Zo werkt het: DDPS haalt data op uit verschillende bronnen, zoals je Product Information Management (PIM) of CRM-systemen, formatteert de POS-materialen nauwkeurig en publiceert ze direct, zonder dat je originele database wordt gewijzigd. Je team behoudt volledige controle over het eindresultaat in tools zoals Adobe InDesign of andere grafische software. Dankzij de integratie met een DAM-systeem wordt er enkel goedgekeurde en actuele content gebruikt voor je POS-materialen. Dit zorgt ervoor dat je winkels altijd up-to-date POS-content hebben, zonder lange goedkeuringsprocessen.

web content 2
dam square

Voordelen DAM

  • Creatieve brand templates voor point of sale
  • Digitale merkrichtlijnen
  • Eenvoudig toegang tot creatieve assets
  • Snellere feedbackrondes voor POS-marketingmateriaal
  • Integratie met andere creatieve tools en AI op maat van POS

Meer weten over POS
en AI-tools?