DDP Suite: Publiceren in meerdere talen was nog nooit zo makkelijk

Gepubliceerd op

Zaken zoals het aanmaken van technische fiches zorgt voor veel frustraties en overbodig werk. Door een integratie met je DAM en de Dynamic Data Publishing Suite kom je in no time op mooie, correcte resultaten.

Dynamic Data Publishing Suite automatiseert repetitieve taken

De Dynamic Data Publishing Suite automatiseert repetitieve taken zoals het opmaken van technische fiches, catalogi, productfiches, labels… Daar waar traditionele database publishing oplossingen veel creatieve beperkingen hebben, automatiseert digital data publishing het creatieproces maximaal. De Dynamic Data Publishing, of kortweg DDP Suite, haalt de brongegevens daar waar die beheerd worden, zoals een ERP, PIM (Product Information Management) of DAM-systeem. Het kunnen ook gegevens zijn die in Excel, Google Drive, of eigen ontwikkelde databases worden opgeslagen.

De brongegevens worden geïntegreerd met Adobe templates om zo het publicatieproces te digitaliseren. Tijdrovende taken zoals verschillende talen, up-to-date prijslijsten… worden automatisch gegenereerd. Hierdoor werk je efficiënter. 

We verduidelijken de werking van de DDP Suite met een voorbeeld

Het opmaken van technische fiches is het voorbeeld van een chaotisch project. Data, en dan nog correcte data, terugvinden lijkt een hopeloze zoektocht. Een verouderde database hier en een mail met een Excel-bestand daar. Wanneer je dan eindelijk op de correcte data stuit, bots je meteen op het volgende obstakel, de opmaak. Je stuurt de data door naar de grafische vormgever die een template moet maken. De copywriter moet zorgen voor een globale tekst. En de marketingmedewerker heeft de verantwoordelijkheid om aantrekkelijke productbeschrijvingen te creëren. Ondertussen zijn er vier partijen betrokken. Als er iets aangepast moet worden, heeft dit invloed op minstens twee partijen hiervan. Dit zorgt niet alleen voor veel frustraties, maar ook voor overbodig werk.

Met de DDP Suite is dit verleden tijd. Nadat de Dynamic Data Publishing Suite alle data heeft verzameld, worden er InDesign templates ontwikkeld. Moet je communiceren in verschillende talen? Maak je geen zorgen. Deze templates kunnen automatisch gegenereerd worden zodat communiceren in verschillende talen nog nooit zo zorgeloos was. Het resultaat is een stapeltje mooie technische fiches op maat van de klanten die je ermee wil bereiken, zonder frustraties en in no time aangemaakt.

Door een integratie met je DAM-systeem vermijd je dat er onjuiste of verouderde data gebruikt wordt. Ook afbeeldingen die in je DAM staan zullen gebruikt worden in de templates die de DDP Suite oplevert. Alle gebruikte content, is goedgekeurd en vergt geen reviewproces op voorhand. Zo is iedereen onafhankelijk van elkaar en is er zekerheid dat de juiste data gebruikt wordt.

We sommen alle voordelen van een integratie met je DAM en de Digital Data Publishing Suite nog eens op:

  • Gebruik goedgekeurde content.
  • Vermijd het gebruik van onjuiste of verouderde data, de marketing content is altijd up to date.
  • Tijdrovende taken worden geautomatiseerd.
  • InDesign templates zorgen voor de onbeperkte vrijheid van creatie, automatisch gegenereerde Adobe bestanden worden afgeleverd.
  • De DDP kan worden geïntegreerd met andere ‘Marcom technologie stacks’ zodat de output automatisch kan doorstromen naar de website (CMS), e-commerce toepassingen of PIM-omgevingen.
  • Automatiseert het werk van tot wel vier verschillende partijen.
  • Bespaart 50 tot 75% in opmaaktijd.
  • Schaalbare, gepersonaliseerde content kan realtime gemaakt worden.

Joska Fleerackers

Win the
battle of the brands

Start met visuele content automation

Vraag een content scan aan
Contacteer ons

Meer blogposts