
Grafische vormgevers maken het werk van marketing makkelijker. De marketeer bespaart veel tijd doordat de grafische vormgever de meeste visuals overneemt. Door overlappende agenda’s en drukke periodes, gebeurt het dat je ze niet altijd kunt aanspreken. De grafische taken zelf uitvoeren is dan een afschrikwekkend gegeven. Maak je geen zorgen, wij geven je mee hoe je jezelf het beste voorbereidt.
Graphic design is niet te missen
Hoe je het ook draait of keert, graphic design is vandaag de dag een onmisbaar element geworden in marketing. En dat is niet voor niets. Een goed uitgedacht visueel ontwerp heeft tal van voordelen:
- Het zorgt voor herkenbaarheid van je merk.
- Verhoogt de gebruikerservaring.
- Visueel ontwerp trekt de aandacht van de consument.
- Versterkt je merkidentiteit.
- Klanten komen vaker terug door je herkenbaarheid wat uiteindelijk resulteert in meer conversies.
Je content grafisch onderbouwen is een no-brainer. Het is aan jou als marketeer om deze taak te volbrengen.
Waarom moet je als marketeer grafisch aangelegd zijn?
Maar waarom zou je als marketeer grafisch aangelegd moeten zijn? Er zijn verschillende redenen:
- Het is kostenbesparend.
- Je wint tijd voor jezelf en je team.
- Er is veel vraag op de arbeidsmarkt naar marketeers die grafisch vormgeven.
- Op deze manier ben je minder afhankelijk van anderen.
Redenen genoeg om de touwtjes meer in eigen handen te nemen.
Welke tools gebruik je?
Er zijn verschillende tools die je kan gebruiken. Programma’s zoals Canva en Adobe Express maken het aan de hand van templates erg makkelijk om snel content te genereren, die je bovendien eenvoudig kunt delen met anderen. Daarnaast zijn er nog iets complexere, maar uitgebreidere, tools zoals Photoshop, InDesign, After Effects, etc. Elke tool blinkt uit in zijn eigen toepassing. Photoshop is ideaal om sociale media content mee op te maken. InDesign is de software bij uitstek om tekstuele zaken zoals een magazine in orde te brengen. Wil je graag een logo animatie maken? Dan is After Effects het programma voor jou. Er is een immens aanbod van tools dat je kan raadplegen. Het is alleen een kwestie van de juiste kennis en de juiste keuze te maken.
Tijdens het eerste gesprek bespreken we concreet welke tool en welke training je het meeste gaat helpen. Wil je bijvoorbeeld graag een videotestimonial maken, maar weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren.
PS: Om echt veel tijd te besparen, kan je creatieve zaken zoals het opmaken van je magazine automatiseren. Jij levert de template en de inhoud aan. Wij geven je een prachtig resultaat terug.
Joska Fleerackers
Win the
battle of the brands
Start met visuele content automation