Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

17 juni 2024

Op deze manier beheren alle grootse sportevenementen hun marketingcontent

Geerte Verbraeken
Account Manager bij Catena Company

Met het EK voetbal en de Olympische Spelen die binnenkort van start gaan, bevinden we ons midden in een periode vol sportieve hoogtepunten. Dit soort evenementen trekken miljoenen kijkers wereldwijd en genereren een enorme hoeveelheid content. Elk van deze momenten is een kans om jullie merk en die van jullie sponsoren te versterken.

Hier komt Digital Asset Management (DAM) systeem in het spel, dat niet alleen helpt bij het beheren van deze assets, maar ook bijdraagt aan een effectievere sponsoractivatie.

De uitdaging van grootse sportevenementen

Tijdens wereldwijde sportevenementen zoals het EK en de Olympische Spelen, komen marketingteams onder hoge druk te staan om snel en consistent content te leveren. Dit vereist een gereedschap dat niet alleen helpt bij het organiseren en distribueren van beeldmateriaal, maar ook zorgt dat sponsors de juiste erkenning krijgen.

Een DAM biedt een centraal platform waarop alle digitale assets worden opgeslagen en beheerd. We sommen ze even op.

2. AI-gestuurde tekstherkenning

Ideaal voor het identificeren van beelden waarop sponsors duidelijk zichtbaar zijn. Zo kunnen jullie de waarde voor sponsoren maximaliseren door hen exclusieve of prioritaire toegang te geven tot content waarin hun merk prominent aanwezig is.

 

Waarom is dit belangrijk voor jouw merk en sponsoren

Het consequent en efficiënt beheren van sportcontent helpt niet alleen bij het versterken van jullie eigen merkidentiteit, maar verhoogt ook de zichtbaarheid en ROI voor sponsoren. In een tijd waarin elk moment telt, zorgt DAM ervoor dat jullie altijd vooroplopen, klaar om elk significant moment te vangen en te delen.

 

Bereid je voor op de sportzomer

Met grote sportevenementen in het vooruitzicht, is dit het perfecte moment om na te denken over hoe jullie de enorme stroom aan content gaan beheren. DAM is meer dan alleen een tool; het is een strategische partner die jullie helpt om meer uit je assets te halen.

Ben je klaar om de interactie met je fans en de tevredenheid van je sponsoren naar een hoger niveau te tillen? Plan dan nu een demo in en zie zelf hoe DAM het verschil kan maken en samen met jou zorgt voor een winnende strategie tijdens het EK, Olympische Spelen, Champions League, …

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant