De Ceuster Meststoffen klinkt bij iedereen met groene vingers bekend in de oren. De internationale speler had te kampen met verouderde technologie. Sfeerbeelden die genomen zijn door hun eigen fotograaf, en die de kern van al hun marketingcampagnes zijn, waren moeilijk terug te vinden. De correcte productafbeeldingen voorzien werd een complexere taak en het verouderd systeem had weinig doorgroeimogelijkheden. Samen met Catena Company hebben ze de overstap gemaakt naar een nieuw DAM-systeem.
Het toenmalig beheer van foto en video content was complex, gedecentraliseerd en had geen enkele connectie met externe systemen. Dit zorgde ervoor dat het terugvinden van assets een tijdrovende bezigheid was. Niet wat je verwacht van DAM technologie. Als technologie niet mee evolueert met de bedrijfsactiviteiten is deze snel verouderd, vooral de gebruiksvriendelijkheid liet echt te wensen over. Met een toekomstgerichte visie gingen ze op zoek naar een nieuw systeem dat zowel gebruiksvriendelijk als future proof moest zijn.
Het grote voordeel van hun nieuw DAM-systeem is de gebruiksvriendelijke interface. Dit maakt het voor iedereen binnen de organisatie makkelijker om sneller wegwijs te raken en alles onmiddellijk terug te vinden. Door het gebruik van metadata kan er binnen de bestaande assets snel gezocht worden. Het automatisch genereren van metadata via AI is een welgekomen evolutie. Het goed uitdenken van filters en taxonomie, brengt een zoekopdracht in enkele klikken tot een goed einde. Een veel efficiëntere werkwijze dan het voormalig mappensysteem.
Daarnaast was het voor DCM van uiterst belang dat het nieuwe systeem mee aansluit op hun toekomstvisie. Doordat DAM een cloudoplossing is, zijn er nu meer doorgroei- en integratiemogelijkheden. Zo zal de DAM binnenkort naadloos samenwerken met de productgegevens die opgeslagen zitten in de Akeneo PIM.
Ten slotte is het delen van marketing assets met externen vereenvoudigt door de ingebouwde WeTransfer mogelijkheid van een moderne DAM. Het handig gebruik van collecties, wat een selectie van assets is voor een bepaalde klant of doelgroep, maakt het samenwerken super gemakkelijk en efficiënt.
De overstap maken naar een nieuw DAM-systeem brengt veel onzekerheden met zich mee. Catena Company zorgde ervoor dat de migratie van het oude platform naar hun nieuwe DAM feilloos is verlopen. In samenwerking met het team van DCM is het platform naar de wensen van de klant ingericht. De branding, taxonomie, afgeleiden, metadata zijn conform de gebruikte business cases. DAM is nu de single source of truth voor alle media assets en past zo perfect binnen de online architectuur visie van De Ceuster Meststoffen.
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.