Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

9 november 2021

Adobe Max 2021

Geerte Verbraeken
Account Manager bij Catena Company

Technologie

Dezelfde technologie die ons voor nieuwe uitdagingen stelt, maakt het ook mogelijk dat meer mensen hun creatieve content snel en relatief eenvoudig kunnen creëren en distribueren. Ze kunnen makkelijker waardering krijgen voor de gemaakte content en zichzelf op de kaart zetten. Technologie verhoogt hun efficiëntie en die van de organisaties waarvoor ze werken.

 

Artificiële Intelligentie

Met Adobe Sensei gaat Adobe steeds verder op het pad van artificiële intelligentie en machine learning, De content aware fill is wellicht de meest gekende AI toepassing van Adobe, maar Adobe Sensei zit ondertussen al verweven in meer dan 100 mogelijkheden en functies binnen de Creative Cloud. Allemaal om heel wat tijdrovende taken tot een minimum te herleiden. Efficiëntie ten top!

 

Creative Cloud, een toolset voor content creatie in samenwerking

Adobe zet ook in op de uitbreiding van Creative Cloud naar het web. Op die manier wordt het nog meer een toolset voor content creatie in samenwerking. Want samenwerken is fundamenteel in een creatief proces!

Adobe speelt hier aardig op in met de uitbreiding van de mogelijkheden van Creative Cloud Libraries. Hiermee zal je elke asset die je maakt altijd bij de hand hebben in een up-to-date versie. Creative Cloud Libraries zal zich meer toespitsen op teams, door CC Team Libraries beschikbaar te maken over de hele organisatie.

Dat Adobe meer inzet op samenwerken, tonen ze ook door hun recente overname van frame.io. Met de integratie van frame.io wordt het heel eenvoudig om video’s te reviewen en goed te keuren van op eender welke locatie, zonder grote bestanden door te sturen.

 

De derde dimensie

De nieuwe Adobe Substance 3D collectie wapent je met ongeziene tools en materialen die gebruikt worden in films en visuele effecten om je 3D creatie naar een hoger niveau te tillen. Voor product design en marketing doeleinden biedt deze nieuwe suite dan ook tal van creatieve mogelijkheden.

 

Credentials

Ook naar content credentials voor onder andere NFT doet Adobe een grote inspanning. Zo zetten ze Adobe Sensei in om de echte creator van de content de juiste waardering te geven.

Conclusie

Als er iets is dat we de voorbije 18 maanden hebben geleerd, is het dat creativiteit en het zoeken naar creatieve oplossingen ons heeft blijven verbinden. Adobe Max onderstreept dit en stelt de technologie ten dienste van de creatieve sector, marketing en brandowners.

AI, samenwerking, 3D en credentials zijn key aspecten in de verdere ontwikkeling van de Adobe Creative Cloud. Maar ook in al de verschillende toepassingen kondigt Adobe Max alweer prachtige nieuwigheden en innovaties aan. Meer daarover in een volgende blog.

Stay tuned!

Adobe Max 2021