Het is elk jaar hetzelfde liedje. De seizoenen veranderen, en plotseling is het tijd om alweer de catalogi voor ‘back to school’, de feestdagen, en alles daartussenin te updaten of een nieuwe op te maken. Elk product, elke prijs en elke beschrijving moet weer worden nagekeken en indien nodig worden aangepast.
Maar waarom blijven we onszelf dit aandoen? Waarom besteden we kostbare uren, die we zouden kunnen gebruiken voor creativiteit en strategie, aan iets zo repetitief en foutgevoelig als catalogusproductie? Of betalen we grote sommen geld aan agencies die het voor ons doen, maar wel nog steeds onze productexpertise nodig hebben?
Laten we eerlijk zijn: het handmatig opmaken van catalogi is een nachtmerrie. Het is tijdrovend, extreem foutgevoelig, en eerlijk gezegd, het is saai. Het werkt zeer demotiverend voor je team en zorgt voor heel wat frustratie en stress. Is dit echt de beste manier om de tijd en het talent van jullie mensen te gebruiken?
Jullie zijn creatieve professionals, toch. Moet jullie dag dan bestaan uit het kopiëren en plakken van informatie?
Daarbij kan elke fout in een productbeschrijving of prijs leiden tot klachten van klanten en schade aan jullie merk. En laten we eerlijk zijn, hoe meer handmatig werk, hoe groter de kans op fouten.
Wat als ik je vertel dat er een betere manier is? Met onze DDP Suite zal het opmaken van repetitief werk fundamenteel veranderen.
Altijd ruimte voor creativiteit: Met de tijd die jullie besparen, kunnen jullie je richten op wat echt belangrijk is: het creëren van boeiende marketingcampagnes en het ontwikkelen van innovatieve producten. Daarbij komt nog dat als je start met automatiseren je ten allen tijde creatieve input kan inbrengen. Wie zegt er dat automatische opmaak er sowieso ook ééntonig uit zal zien?
Aanpassingen in no time: Moet er iets gewijzigd worden? Een prijsupdate, andere taal of een nieuwe productlijn toevoegen, helemaal geen probleem. DDPS past alles onmiddellijk en automatisch aan over de hele catalogus.
De technologie is er en de mogelijkheden zijn eindeloos, van print tot digitaal. Waarom zouden jullie nog een seizoen verspillen aan ouderwetse methoden die meer kosten dan ze opleveren? Het is hoog tijd om de saaie, repetitieve taken te laten uitvoeren door technologie, jullie efficiëntie te verhogen, en het werkgeluk binnen jullie team te herstellen.
Benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk gaat? Ik laat jullie heel graag zien hoe DDPS niet alleen jullie processen kan transformeren, maar ook hoe het een nieuwe wind kan laten waaien binnen jullie bedrijf.
Let’s talk!