Het komt je waarschijnlijk bekend voor, de complexiteit van het distribueren van producten via een netwerk van dealers en wederverkopers. De uitdagingen van het beheren van merkconsistentie en het tijdig leveren van de juiste marketingcontent zijn jullie zeker beken.
Is in een ideale wereld niet gewoon elk stukje marketingmateriaal altijd up-to-date en gemakkelijk toegankelijk voor elke wederverkoper? Met Digital Asset Management (DAM) wordt dit realiteit.
Stel je voor dat je een nieuwe marketingcampagne lanceert. In plaats van meerdere e-mails te sturen met bijlagen en instructies of een Google Drive map te delen, update je gewoon de bestaande assets in je DAM-systeem. Alle partners in je netwerk hebben onmiddellijk toegang tot deze updates.
Cruciaal hierbij is dat de DAM als de ‘single source of truth’ fungeert. Dit betekent dat er slechts één centrale, betrouwbare bron van informatie bestaat, waarbij wijzigingen in realtime worden doorgevoerd en direct beschikbaar zijn voor alle gebruikers. Dit verzekert niet alleen dat iedereen dezelfde, meest actuele informatie gebruikt, maar bespaart ook tijd en vermindert de werklast van je team. Bovendien verhoogt het de snelheid en efficiëntie waarmee je producten op de markt brengt, omdat er geen verwarring meer is over verouderde bestanden of tegenstrijdige versies van documenten. Elk stukje content dat wordt gebruikt, is consistent en up-to-date, waardoor je merk sterker en professioneler naar voren komt in alle marketinginspanningen.
Dit bespaart niet alleen tijd en vermindert de werklast van je team, maar verhoogt ook de snelheid en efficiëntie waarmee je producten op de markt brengt.
Plan vandaag nog je demo en begin met het aanbieden van up-to-date content van je dealernetwerkbeheer!
Let’s talk!