Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

2 juli 2024

Optimaliseer je marketingcontent voor wederverkopers met deze tip

Geerte Verbraeken
Account Manager bij Catena Company

Het komt je waarschijnlijk bekend voor, de complexiteit van het distribueren van producten via een netwerk van dealers en wederverkopers. De uitdagingen van het beheren van merkconsistentie en het tijdig leveren van de juiste marketingcontent zijn jullie zeker beken.

Is in een ideale wereld niet gewoon elk stukje marketingmateriaal altijd up-to-date en gemakkelijk toegankelijk voor elke wederverkoper? Met Digital Asset Management (DAM) wordt dit realiteit.

Waarom een moderne DAM een echt gamechanger is

Stel je voor dat je een nieuwe marketingcampagne lanceert. In plaats van meerdere e-mails te sturen met bijlagen en instructies of een Google Drive map te delen, update je gewoon de bestaande assets in je DAM-systeem. Alle partners in je netwerk hebben onmiddellijk toegang tot deze updates.

Cruciaal hierbij is dat de DAM als de ‘single source of truth’ fungeert. Dit betekent dat er slechts één centrale, betrouwbare bron van informatie bestaat, waarbij wijzigingen in realtime worden doorgevoerd en direct beschikbaar zijn voor alle gebruikers. Dit verzekert niet alleen dat iedereen dezelfde, meest actuele informatie gebruikt, maar bespaart ook tijd en vermindert de werklast van je team. Bovendien verhoogt het de snelheid en efficiëntie waarmee je producten op de markt brengt, omdat er geen verwarring meer is over verouderde bestanden of tegenstrijdige versies van documenten. Elk stukje content dat wordt gebruikt, is consistent en up-to-date, waardoor je merk sterker en professioneler naar voren komt in alle marketinginspanningen.

Dit bespaart niet alleen tijd en vermindert de werklast van je team, maar verhoogt ook de snelheid en efficiëntie waarmee je producten op de markt brengt.

 

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant