Cibo helpt bedrijven uit de lucht -en ruimtevaart, pharma -en voedingsindustrie om de best mogelijke finish te bekomen bij het verspanen van roestvrij staal. Stuk voor stuk zijn het klanten met specifieke eisen op vlak van afwerking. Om daaraan tegemoet te komen is er een jarenlange schuurexpertise en een breed gamma aan producten aanwezig.
Het beheer van het erg uitgebreide productgamma en de zeer uitgebreide en diverse klantenportefeuille vergt bij CIBO wel wat energie. Alle data die gebruikt wordt in catalogi en productfolders voor diverse klantsegmenten werd beheerd in een DAM (digital asset management) systeem.
Met de uitbreiding van de e-commerce activiteiten koos CIBO voor Akeneo PIM (product information management). Zo kwam de vraag om te koppelen met het oude DAM. Door met Bynder te werken was een integratie veel gemakkelijker te maken, genoot CIBO van de nieuwste technologie en ging de kost fors omlaag.
Catena Company stelde een gloednieuw DAM platform voor, dat zowel een PIM integratie alsook een state-of-the-art DAM omvat. Daarmee sloeg CIBO meerdere vliegen in één klap!
Kortom, met hun moderne DAM implementeert CIBO een marketing technology stack die vanaf dag één een breed draagvlak onder de werknemers creëert.
Ik zie de jonge wolven in ons marketingteam opfleuren. De samenwerking met de sales is er ook sterk op verbeterd. Iedereen is gewoon beter gezind en dat maakt het werk veel gemakkelijker.
Dat integratie tal van voordelen heeft, is ondertussen welbekend. Dat sales en marketing steeds nauwer met elkaar verweven geraken, is voor de meeste organisaties stilaan ook een realiteit. Met het ontsluiten van data uit het DAM naar andere platformen pakte CIBO de integratie misschien op een minder conventionele manier aan, maar wel op een uitermate efficiënte en organisatie-brede manier. CIBO integreerde als het ware de eigen organisatie en niet enkel de systemen waarin hun data circuleren.
Dergelijke integratietrajecten van DAM en PIM, vertrekkende van de (vaak sterk onderbenutte) schat aan beschikbare digital assets, zijn de absolute expertise van Catena Company.
In de initiële fase hebben Bart Strouven (Marketing Manager CIBO) en Jan Van Sprengel (Workflow Specialist bij Catena Company) samen het stappenplan doorlopen om de DAM portal op te zetten. Daarin werd ook meteen de implementatie van een correct taxonomie die 100% voldoet aan de vooropgestelde specificaties meegenomen. Ook met de training werd al vroeg gestart, zodat de DAM manager zelfstandig de portal kon beheren.
Tijdens de migratie werden de assets en de bijhorende metadata uit de oude oplossing ondergebracht in de nieuwe DAM portal met bijhorende metadata hiërarchie. Tijdens dit proces werd de aanwezigheid van oude, legacy bestandsformaten gedetecteerd, alsook ontbrekende assets. De betrokken klanten werden hiervan op de hoogte gesteld, zodat die de gepaste stappen konden ondernemen om tot een volledige en up-to-date database te komen.
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.
Als brandowner sta je voor de uitdaging om klanten en prospecten snel en met de juiste content, in het juiste formaat en een gepaste stijl te benaderen. Je interne medewerkers en partners moeten vlot en zonder frustraties in deze snelle workflow meegenomen worden. Daarvoor biedt Catena Company workflow oplossingen op maat van jouw organisatie.