Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

25 januari 2022

CIBO ontsluit marketing content met DAM

Eddy Smets
Managing Director bij Catena Company

DAM platform

Catena Company stelde een gloednieuw DAM platform voor, dat zowel een PIM integratie alsook een state-of-the-art DAM omvat. Daarmee sloeg CIBO meerdere vliegen in één klap!

Met Bynder koos CIBO voor een moderne technologie, waarbij integratie met andere marcom stacks centraal staat. Zo vormt het uitwisselen van gegevens tussen de verschillende systemen zoals DAM, PIM en bijvoorbeeld CMS maar ook de Adobe Creative Cloud geen enkel obstakel. Dit zorgt uiteraard voor een geïntegreerde digitale beleving.

Voor een organisatie zoals CIBO met vele sales mensen op de baan, is het bovendien een grote troef dat hun DAM platform ook alle features bevat van een sales ondersteunend platform. De verkopers kunnen hun klanten dus meteen vanop hun tablet of laptop alle productinformatie bezorgen vanuit dezelfde toepassing als die waar de marketingmensen mee werken. CIBO spaarde hiermee op de koop toe de licentiekosten van nog een apart sales platform uit.

Niet onbelangrijk is de intuïtieve user interface en de heerlijke gebruikservaring. Dit bleek een echte gamechanger, een verademing voor alle gebruikers bij CIBO, niet in het minst voor de jonge garde, die de efficiëntie van het bestaande systeem kritisch in vraag stelde. De volledige vervanging van het oude DAM in de nieuwe DAM oplossing bood bovendien een gelegenheid om de taxonomie PIM/DAM breed te herbekijken en met elkaar te laten samengaan. Alle data is nu veel logischer gestructureerd dan voorheen en dat maakt die data een pak waardevoller, simpelweg omdat ze veel toegankelijker is en optimaal benut kan worden. Merk daarbij op dat er geen enkele data verloren is gegaan in deze migratie!

Toegejuicht door alle medewerkers

Kortom, met hun moderne DAM implementeert CIBO een marketing technology stack die vanaf dag één een breed draagvlak onder de werknemers creëert.

  • De marketingmensen die vroeger moeizaam de juiste digital assets zochten in het oude DAM werken nu spelenderwijs met de handige user interface.
  • De sales mensen genieten van een feilloze gebruikservaring met snelle toegang tot de juiste en up-to-date productinformatie. Daardoor kunnen ze hun klanten nog vlotter bedienen en op hun beurt ook de ervaring van hun eigen klanten verbeteren.
CIBO medewerker zoekt door het DAM systeem
Ik zie de jonge wolven in ons marketingteam opfleuren. De samenwerking met de sales is er ook sterk op verbeterd. Iedereen is gewoon beter gezind en dat maakt het werk veel gemakkelijker.
Bart Strouven, Marketing Manager
Bart Strouven
Marketing Manager

Dat integratie tal van voordelen heeft, is ondertussen welbekend. Dat sales en marketing steeds nauwer met elkaar verweven geraken, is voor de meeste organisaties stilaan ook een realiteit. Met het ontsluiten van data uit het DAM naar andere platformen pakte CIBO de integratie misschien op een minder conventionele manier aan, maar wel op een uitermate efficiënte en organisatie-brede manier. CIBO integreerde als het ware de eigen organisatie en niet enkel de systemen waarin hun data circuleren.

Dergelijke integratietrajecten van DAM en PIM, vertrekkende van de (vaak sterk onderbenutte) schat aan beschikbare digital assets, zijn de absolute expertise van Catena Company.

Misschien vind je deze case studies ook interessant

Meer oplossingen voor brandowners

Als brandowner sta je voor de uitdaging om klanten en prospecten snel en met de juiste content, in het juiste formaat en een gepaste stijl te benaderen. Je interne medewerkers en partners moeten vlot en zonder frustraties in deze snelle workflow meegenomen worden. Daarvoor biedt Catena Company workflow oplossingen op maat van jouw organisatie.

Digital Data Publishing

Digital Data Publishing

Met Digital Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Customized Automation

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Omnichannel Publishing

Omnichannel Publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Vanuit een centraal contentsysteem publiceer je teksten, foto’s, video’s met 1 klik op de knop naar je website en meer.