Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

11 maart 2022

deSingel geeft digitalisering een boost met moderne DAM technologie

Natasja Van der Jonckheyd
Digital Marketeer bij Catena Company

Pijnloze migratie naar nieuwe technologie

Veel organisaties zijn wat terughoudend als het gaat over migraties naar nieuwe technologie. Wat zal de impact op de lopende processen zijn? Integreert de nieuwe technologie goed met de bestaande stack? Zullen de medewerkers er vlot mee kunnen werken? Vaak wordt er dan enigszins opportunistisch gebruik gemaakt van tijdelijke trials, om uiteindelijk vast te stellen dat de mooie features toch op een eiland blijven en niet integreren met de marcom technology stack.

De migratie bij deSingel van het verouderde DAM systeem naar het nieuwe DAM systeem verliep helemaal pijnloos. Pierre Van Diest, zakelijk leider deSingel: “Catena Company gaat heel procesmatig tewerk, met een heldere analyse van de gebruikers en hun noden, korte feedback lussen en een vlotte communicatie. Hét grote voordeel van het nieuwe DAM systeem is dat de integratiemogelijkheden eindeloos zijn. Met name de integratie met Salesforce en de koppeling met Adobe InDesign zijn cruciaal voor deSingel. Data synchroniseert automatisch en bestaande archieven van digitale assets worden overgenomen en met metadata verrijkt. De intuïtieve interface en gebruikerservaring verzekeren bovendien dat alle medewerkers het nieuwe DAM systeem met plezier gebruiken.

Dominque Gonzales-Foerster, Ballard Garden, foto Robbie Depuydt
Met name de integratie met Salesforce en de koppeling met Adobe InDesign zijn cruciaal voor deSingel.
Pierre Van Diest, Zakelijke Directeur
Pierre Van Diest
Zakelijke Directeur

Pierre Van Diest, zakelijk leider deSingel: “Een heel concreet voorbeeld is dat van een grootschalig theatervoorstelling dat al een jaar op voorhand geprogrammeerd wordt. Het gezelschap bestaat uit meer dan vijftig mensen, maar ik kan je verzekeren dat de samenstelling er bij de voorstelling helemaal anders uitziet dan op het moment van programmatie. Artiesten staan bovendien heel erg op hun erkenning. Terecht! De informatie die we verspreiden moet dan ook juist zijn.

Van elke artiest is in dit geval een foto beschikbaar met een heleboel metadata erbij: naam, leeftijd, ervaring, instrument, etc. Wanneer iemand vervangen wordt, kan dat in Salesforce aangepast worden en synchroniseert dit door heel de marcom stack. Overal verschijnt dus de juiste foto van de vervangende artiest met de juiste bijhorende informatie.

Strategische integratie van digitaliseringsprocessen, een evidentie

deSingel digitaliseert tal van processen. Integratie en synchronisatie van data zijn daarbij essentiële voorwaarden. Het DAM systeem centraliseert alle data, maakt deze heel toegankelijk en opent nieuwe mogelijkheden tot verdere digitalisering, bijvoorbeeld van de content creatie in Adobe InDesign.

Uiteraard is elke digitalisering maatwerk. Oplossingen zoals een moderne DAM zijn intuïtief en gebruiksvriendelijk, maar moeten wel op de snit van de gebruikers geïmplementeerd en geconfigureerd worden.

De migratie naar nagelnieuwe technologie verloopt erg snel en zonder noemenswaardige impact op de continuïteit van het dagelijks werk.
Pierre Van Diest, Zakelijke Directeur
Pierre Van Diest
Zakelijke Directeur

Pierre Van Diest, zakelijk leider deSingel: “Catena Company analyseert eerst het marketingstrategische aspect, en past daar de oplossing op aan. Dat maakt dat het geheel eenvoudigweg werkt, dat het doet wat we willen dat het doet, en niet iets anders. Door deze analytische, gestructureerde aanpak verloopt de migratie erg snel en zonder noemenswaardige impact op de continuïteit van het dagelijks werk. Voor wie op voorhand goed nadenkt over de marketingstrategie, is de migratie naar moderne technologie een heel eenvoudig proces en de return on investment een absolute certitude.

Misschien vind je deze case studies ook interessant

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren