17 mei 2021

Renotec biedt klanten transparantie dankzij vereenvoudigde werkprocessen

Jan Van Sprengel
Workflow Consultant & -Expert bij Catena Company

Tijd besparen en fouten vermijden door workflow automation

Na een overleg met Julie en een grondige analyse van de processen in het atelier, kon Catena Company de workflow aanzienlijk verbeteren en versnellen.

De foto van de situatie voor restauratie werd in InDesign geplaatst om de merktekens erop aan te brengen. De legende werd vervolgens volledig automatisch aangemaakt, inclusief het tellen van de fouten, de lengte van de gemarkeerde lijnen, en de oppervlakte in cm2 van de geselecteerde oppervlaktes. Een export van deze legende was mogelijk om als basis te dienen voor een offerte.

Na de restauratie werd een tweede foto genomen en naast de originele foto geplaatst in InDesign. Alle aanduidingen van de voor situatie worden overgezet en aangevuld. Een tweede legende werd opnieuw automatisch gegenereerd.

Door de oplijsting en telling van fouten te automatiseren en te integreren bij de documentatie, werd het proces veel efficiënter. Vooral de mensen die het administratieve werk moeten doen bespaarden veel tijd, omdat alle nodige gegevens meteen beschikbaar waren. Dat is niet alleen efficiënter, maar ook veel minder foutgevoelig.

Het hoofdkantoor van Renotec in Geel © website Renotec

Transparantie als service voor de klant

Jurgen Albert, Chef atelier glas in lood: “De optimalisatie van de ganse workflow in ons atelier is een vooruitgang voor alle medewerkers, het bedrijf, en vooral voor de klant. Het proces verloopt niet alleen efficiënter en met minder fouten. Het is gewoon veel inzichtelijker geworden. We kunnen nu veel beter in kaart brengen welke renovaties hoeveel tijd vergen en wie wat precies uitvoert. Die inzichtelijkheid en transparantie is een service die we aan onze klanten bieden. Zo blijven zij altijd op de hoogte van de voortgang van de renovatie en weten ze precies waar het budget aan gespendeerd wordt.”

Medewerkers zeer tevreden over automatisatie

Jurgen: “De samenwerking met Catena Company verliep vlot en aangenaam. Al bij de eerste gesprekken om de situatie te schetsen, kon Catena Company concrete verbeterpunten voorstellen en het werd snel duidelijk welke aanpassingen we zouden doorvoeren. De grote meerwaarde voor ons is dat Catena Company een flinke vereenvoudiging van onze workflow heeft gerealiseerd en iedereen toch de vertrouwde programma’s en documentatieprincipes kan blijven gebruiken. Alle medewerkers zijn enthousiast over de aangepaste manier van werken en het resultaat is gewoon beter.

  • Campus Blairon 712
    2300 Turnhout-België
  • Tel: +32 (0)14 70 22 12
  • info@catenacompany.be
  • BTW: BE0884434617
We are social
Support