Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

2 juni 2021

AR snel en eenvoudig inzetten in je marketingcampagnes

Fernando Pauwels
Trainer Video & Animatie

Toepassingen in marketing

Binnen marketing laat AR toe om unieke digitale ervaringen voor consumenten te creëren. Stel je voor dat je in een winkel een mooi kledingstuk ziet hangen. Het lijkt best ok op de kapstok, maar je vraagt je af hoe het er ‘in het echt’ zou uitzien. Wat als je dan op die locatie met je smartphone ineens een model kan projecteren dat dat kledingstuk draagt en dat je langs alle kanten kunt bekijken? Ook al zal je uiteindelijk dat stuk nog altijd zelf willen passen, toch geeft dit al een sterke belevingservaring. 

Of je bent een schoenmerk en je wil je klanten voor hun aankoop al de indruk geven dat ze een bepaalde schoen dragen. Door de camera naar beneden te wijzen, kunnen gebruikers een bovenaanzicht krijgen van schoenen, alsof ze die werkelijk dragen op dat moment. 

Of je bent een meubelwinkel en je wil graag dat mensen je meubels al eens kunnen plaatsen binnen hun eigen omgeving. Met een AR experience kan je snel een idee geven of die meubelkast al dan niet past in je living en of je toch niet liever het lichtere model hebt. 

Al deze voorbeelden van AR voegen een nieuwe dimensie toe aan hoe je dingen toont, nl. op de locatie zelf en ‘in het echt’. Dit geeft de gebruikers een unieke beleving die veel krachtiger is dan een eenvoudige productfoto.