Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

23 november 2023

Slimme strategieën om de stijgende vraag naar content te overwinnen

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

In een razendsnel tempo is de hoeveelheid marketingcontent explosief gegroeid, dit wordt door de brandowners ervaren als een ware “content explosie“. Deze opmerkelijke verschuiving wordt gedreven door een aantal factoren, waarvan we twee belangrijke factoren onder de loep nemen: de opkomst van nieuwe contactpunten en de diversificatie van contenttypen.

De invloed van diverse touchpoints

In het verleden was de website het communicatiemedium bij uitstek. Het was handig om op één centrale plaats het ganse aanbod weer te geven. Iedereen wist dat dit portaal volledig was en representatief voor wat een bedrijf te bieden had. Dat is nu verleden tijd. Het aantal en de diversiteit van touchpoints zijn exponentieel toegenomen. Naast je website is het nu essentieel om aanwezig te zijn op platforms zoals Google en verschillende sociale mediakanalen. Ook fysieke locaties blijven uiteraard een rol spelen, denk maar aan narrowcasting content. Daarnaast mogen we de impact van opkomende technologieën zoals wearables, augmented reality en virtual reality niet onderschatten. Houd ook rekening met de opkomst van de metaverse, die op dit moment de gamingindustrie beheerst maar waarschijnlijk een bredere invulling zal krijgen.

De technologische ontwikkelingen volgen zich in een snel tempo op. Web 3.0 en 5G dat wordt uitgerold zorgen ervoor dat het ‘Internet of Things (IoT) realiteit wordt. IoT omvat een netwerk van apparaten die via internetverbindingen communiceren en gegevens uitwisselen. Het is niet vergezocht om te denken aan een toekomst waarin je wasmachine automatisch instructievideo’s afspeelt.

 

Wil jij graag weten hoe je de content explosie kunt beheren? Doe onze content scan!Doe de content scan

Hoe kan je hierop anticiperen?

Maar geen zorgen, er zijn effectieve strategieën om de impact van deze content explosie te beheren. Vooral nu automatisering steeds belangrijker wordt, moeten organisaties erkennen dat het automatiseren van taken cruciaal is. Het voorspelde tekort aan menselijke capaciteit in 2023 dwingt organisaties om taken die eerder handmatig werden uitgevoerd, te automatiseren. Hierdoor kunnen medewerkers hun vaardigheden optimaal benutten en strategischer worden ingezet. Door de juiste technologieën te omarmen en doordachte prioriteiten te stellen, kunnen organisaties soepel navigeren in deze dynamische en snel evoluerende markt.

 

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant