Data is de olie van de 21e eeuw, een waardevol goedje dat – als het slim gebruikt wordt – elk bedrijf een gigantische boost kan geven. De hoeveelheid aan beschikbare data groeit razendsnel. Veel data is echter al even snel verouderd en verandert weer. Bovendien staat al die data dikwijls verspreid en inconsistent gestructureerd.
Kopzorgen dus, voor marketeers en designers die een mooie catalogus moeten maken, productfiches, programmaboekjes, noem maar op. Zij moeten alle data maar gaan zoeken, structureren, nakijken en corrigeren. Dat vergt veel manueel werk, is foutgevoelig en duur.
Vroeger was database publishing de geijkte manier om data die mooi in geordende databases stond te publiceren. Door de toegenomen hoeveelheid en de complexiteit van data, zijn marketeers en designers steeds meer genoodzaakt om in de data zelf te morrelen, als ze hun input op de juiste manier willen verkrijgen. IT mensen vinden dat niet zo fijn.
We spreken expliciet over Digital Data Publishing, en niet database publishing, want Digital Data Publishing kan de complexiteit van data – zoals die in de meeste organisaties beschikbaar is – feilloos aan en digitaliseert het ganse publishing proces.
Met Digital Data Publishing versnel je dus het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar. Catalogi, technische productfiches, etiketten, programmaboekjes, insteekkaarten, … Data Publishing automatiseert het proces vanaf het verzamelen van data uit verschillende bronnen, over het ontwerp van je materiaal, tot de publicatie ervan. De designer behoudt altijd de controle over het eindresultaat.
Digital Data Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk bedrijf, elke organisatie, elke brandowner die de creatie van het marketingmateriaal zelf in handen neemt.
Catena Company ontzorgt met Digital Data Publishing zowel de Marketing, alsook de IT afdeling. Onze slimme Digital Data Publishing oplossingen transformeren de content creatie en raken aan geen enkele data! Niet in databases. Niet in lijstjes. Niet in Excel files. Nergens. De integriteit van je data is verzekerd en toch krijgt de marketeer de juiste data automatisch op een zilveren schoteltje. Snel, gestructureerd en up-to-date.
Case study: Boss Paints maakt packshots met 1 druk op de knop met onze hulp
Data snel verzamelen, structureren en op een slimme manier verwerken tot fraaie outputs. Dat is wat Digital Data Publishing voor je doet!
Case study: Zeeman automatiseert de creatie van visuele content met onze hulp
De ROI van Digital Data Publishing is direct meetbaar op basis van de tastbare winsten, maar telt dubbel in de betere benutting van het potentieel van je mensen.
Vroeger waren we op premedia heel veel bezig met inhoudelijke correcties. Die administratieve taken bezorgden tamelijk wat stress. We zijn zeer tevreden dat we ons met premedia terug kunnen concentreren op de layout en de realisatie van een mooi seizoensbrochure.
Of Digital Data Publishing ook voor jouw bedrijf waardevol is, kan met een heldere analyse zwart op wit beoordeeld worden. Daarmee wordt de publishing nood en de manier waarop die momenteel ingevuld wordt in kaart gebracht.
Na deze analyse wordt de blauwdruk voor het geautomatiseerde werkproces uitgetekend, een Digital Data Publishing voorstel, ondersteund door een transparante business case met duidelijke ROI.
Met Digital Data Publishing sla je dus een flinke efficiëntieslag. De grote kracht erachter is een slimme integratie van IT en design. Zo maakt je bedrijf winst en kunnen IT en Marketing in vrede samenwerken.
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.