Zeeman, de alom bekende retailer, profileert zich met “goede kleding en textiel voor iedereen aan de laagst mogelijke prijs”. Dat zeer uitgebreide gamma aan goede kledij en textiel kan je bewonderen in hun catalogi en op hun webshop.
De massale hoeveelheid en zeer snel wisselende visuele content voor catalogi en web, wordt bij Zeeman zelf aangemaakt. Ook voor de wekelijkse reclamefolders, de talloze insteekkaarten in de winkels, de affiches in de rayons enz. wordt een gigantische hoeveelheid aan visuele content verwerkt.
Omdat dit tijdrovende en foutgevoelige opdrachten en handelingen zijn, zocht Zeeman naar een betere manier om dit alles zo snel en foutloos mogelijk te realiseren. Efficiëntie en performantie waren de keywords in deze uitdaging.
Wekelijks maakt Zeeman ook een reclamefolder met hun producten en promoties. Uiteraard, zoals ieder zichzelf respecterend merk, houden ze zich strikt aan hun branding en huisstijl. Aangezien de company branding een dynamisch opgemaakte reclamefolder voorschrijft, dient er dus iedere week een custom lay-out aangemaakt te worden, afhankelijk van de producten die erin staan. Een vast stramien waar elke foto, tekst en prijs op dezelfde manier weergegeven wordt was geen optie. Dit is wekelijks een job van 3 dagen. En ook hier ging er al 1 volledige dag op aan het zeer voorzichtig copy-pasten van teksten en prijzen.
Manueel werk… tijdrovend en foutgevoelig.
Iedereen kent de insteekkaarten wel, die in de winkels aan de kledij hangen. Deze bevatten vaak dezelfde informatie: naam product, maat, kwaliteit, prijs, mogelijke kortingen enz. Steeds wederkerende info dus, en dit in verschillende formaten en talen. Het maken van deze insteekkaarten is een taak die dagelijks, met zeer veel aandacht opgenomen dient te worden. Kopiëren, knippen en plakken, typen van teksten en prijzen. Steeds omzichtig en met de nodige aandacht. Maar manuele copy-paste? We kennen het allemaal. Fouten gegarandeerd!
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.
Onze specialisten geven op onze website regelmatig inzichten en tips rond Digital Data Publishing weg. Bekijk hieronder de meest recente alvast.