Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

13 juli 2023

Niko schakelt sneller met Dynamic Data Publishing

Dennis Martens
Account- & Project Manager bij Catena Company

Iedereen heeft wel een Niko product in huis. Het bedrijf uit Sint-Niklaas is gekend voor zijn  schakelmateriaal, huisautomatisering en detectoren en is al meer dan 100 jaar actief in Europa en daarbuiten. Niko verkoopt meer dan 5000 producten via de groothandel, doe-het-zelfzaken en zelfbouwwinkels in verschillende Europese landen en beheert een brede waaier aan productinformatie. Om de kwaliteit hiervan verder te optimaliseren werd het publicatieproces van datasheets, catalogi en verpakkingen door Catena Company onder de loep genomen.

Ook voor catalogi en prijslijsten kon Catena Company een ruime tijds- en efficiëntiewinst boeken.
Sylvana Hillegeer, Product Data Manager
Sylvana Hillegeer
Product Data Manager

Allerlei commerciële tools

Ook voor catalogi en prijslijsten kon Catena Company een ruime tijds- en efficiëntiewinst boeken. Door een aanzienlijk deel van het manuele grafische designwerk te elimineren, werd de doorlooptijd voor de productie van een catalogus teruggeschroefd van 19 weken naar 12 weken, inclusief 6 weken pre-press en drukwerk. Zo werd de volledige opmaak en dataverwerking geautomatiseerd in de DDP Suite. Hierdoor kan de product- en prijsinformatie meteen in de juiste lay-out in pdf en InDesign gegoten worden, zonder tussenkomst van een grafisch ontwerper.

Daarnaast werd de DDP Suite gebruikt om de verpakkingen voor de retailmarkt te creëren. Uit ecologische overwegingen besliste Niko om van plastic naar kartonnen verpakkingen over te schakelen. Belangrijk is dat de verpakkingen verschillende soorten informatie moesten bevatten per producttype. Door de specifieke vormen van de verpakkingen en de beperkte bedrukbare oppervlakte kwam daar in het verleden alsnog veel manueel correctiewerk aan te pas. Het volledig automatische proces in de DDP Suite zorgt voor een grote tijdswinst en kostenbesparing en een consistente look-and-feel van de producten in de rekken. Dat versterkt de branding van het merk.

Het volledig automatische proces in de DDP Suite zorgt voor een grote tijdswinst en kostenbesparing en een consistente look-and- feel van de producten in de rekken. Dat versterkt de branding van het merk.
Sylvana Hillegeer, Product Data Manager
Sylvana Hillegeer
Product Data Manager

Misschien vind je deze case studies ook interessant

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren