Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

9 maart 2023

Renotec automatiseert offerteproces in Adobe InDesign

Dennis Martens
Account- & Project Manager bij Catena Company

Renotec restaureert en renoveert gebouwen, monumenten en kunstwerken. Dat doen ze met ambachtelijke kennis en innovatieve technieken. Alle medewerkers zijn gespecialiseerde vakmensen. Hun talent, veiligheid en welzijn zijn de bouwstenen van elk project.

800 medewerkers, 120 projectleiders, 32 jaar ervaring, … De cijfers liegen er niet om. Renotec Group is een grote onderneming met een indrukwekkend projectenportfolio. Altijd en overal kiest Renotec voor kwaliteit en efficiëntie. Voor de automatisatie van creatieve en administratieve processen werkt Renotec al jarenlang samen met Catena Company.

Van Word naar InDesign

Het offerteproces werd aanvankelijk volledig in Word uitgevoerd. De verschillende bronnen werden manueel samengevoegd, een proces dat Christine Engels, Calculator Renotec, wou automatiseren. Renotec kon kiezen voor Word, wat een zuiver administratieve oplossing zou zijn. Dit programma zou de documenten echter niet de gewenste uitstraling geven.

Dat er in Adobe InDesign creatief gewerkt kan worden om aantrekkelijke documenten te maken, wisten ze bij Renotec al. In verschillende processen (zoals bijvoorbeeld de documentatie van glas in lood herstellingen) werd al gebruik gemaakt van InDesign. Het gebruik van InDesign in een meer administratieve context was nieuw voor Renotec, maar Christine was snel overtuigd dat InDesign de way to go.

Van Word naar InDesign
De automatisering van ons offerteproces was een project van beperkte omvang, maar het leverde ons in verhouding grote winsten op. Aanvankelijk dachten we vooral aan de voor de hand liggende zaken zoals tijdswinst en minder fouten. Dat ons documentbeheer meer gecentraliseerd werd en we dankzij het gebruik van InDesign onze offertes wel heel aantrekkelijk konden maken, zijn extraatjes waar we heel tevreden mee zijn.
Christine Engels, Calculator Renotec
Christine Engels
Calculator Renotec

Een gestroomlijnd en efficiënt proces

Dat deze automatisatie resulteerde in een grote tijdswinst, spreekt voor zich. De automatisatie van het proces, stroomlijnde dat proces ook. De input documenten worden nu centraal beheerd. Dat is niet enkel een voordeel voor de medewerkers die offertes moeten maken, maar voor iedereen die deze documenten nodig heeft. Verder sluipen er ook veel minder fouten in de offertes. Om sneller te werken werd er vroeger dikwijls van een andere offerte vertrokken, uiteraard met het risico op de overname van irrelevante of foutieve informatie. De wildgroei van verschillende versies van offertes en het gebruik van verouderde templates is definitief verleden tijd.

Misschien vind je deze case studies ook interessant

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren