Na de hartelijke welkomstwoordjes van Katrijn en Geerte namens deSingel en Catena Company, mocht Luc Thys, Group Director Marketing and R&D bij Soudal, de spits afbijten. Het publiek luisterde geboeid naar de uiteenzetting over de complexiteit van de productie van honderden miljoenen kokers lijmen, onder Soudal brand en private label: 1.200 technische datasheets, 1.750 declarations of performance, 5.000 packshots, 27 talen, … Meer dan uitdagingen genoeg voor een Workflow Automatisering.
De grootschaligheid van deze case maakte indruk en Luc sprak met veel kennis van zaken. Hij was vooral blij dat hij in de muziekstudio geen instrument moest bespelen. Ellen Spooren, Marketing Director bij Hillewaere Groep, sloot naadloos aan met een toelichting van hoe haar marketing team een Hillewaerdige communicatie verzekert.
Met kantoren over gans Vlaanderen en te midden van een forse groei, bevindt Hillewaere zich in een cruciale fase om de brand identity te bewaken en te bestendigen. Met bijna 100.000 online bezoekers per maand staat de website centraal voor het aanbieden van de ruim 1.000 eigendommen die Hillewaere continu in portefeuille heeft. Daar steekt een gigantisch archief van beeldmateriaal achter, dat met een DAM optimaal beheerd wordt. Alle digital assets zijn voor alle medewerkers in de verschillende kantoren (en onderweg) gemakkelijk vindbaar via de Hillewaere Mediahub.
Na de pauze verduidelijkte Kristof Van Roy, Product Owner bij Take The Lead, voor eens en voor altijd wat een PIM is. Het heeft dus niets te maken met de heerlijke koekjes, maar wel met het beheren van product informatie. Take The Lead en Catena Company slaan de handen in elkaar omdat digital asset management en product information management in marketing en communicatie samenkomen. Met heldere voorbeelden uit de e-commerce en data publishing toonde Kristof het belang van een PIM aan.
PIM, DAM, PXM, … Pierre Van Diest, Zakelijk Directeur bij deSingel, had goed opgelet en toonde het nut van marketing technologie voor het cultuurhuis aan.
Van mooie, in leer gebonden planningsboeken waar medewerkers in potlood de producties in noteerden, tot de digitalisering en integratie van werkprocessen en marketing automatisering, … Pierre vertelde deze historie met evenveel passie als de architectonische geschiedenis van deSingel, van de eerste ontwerpen van Léon Stynen tot de recentere uitbreidingen van Stéphane Beel. Hij dook real-time in Salesforce om de koppeling met de marketing tech-stack aan te tonen en gaf iedereen een mooi programmaboekje mee, dat dankzij de geautomatiseerde Digital Data Publishing van Catena Company zonder kopzorgen geproduceerd werd.
Zo liep een boeiende middag naar de avond toe. De sprekers mochten bij Geerte in de zetel – of op de bank, voor de Nederlandse vrienden – acute vragen uit het publiek beantwoorden en de gesprekken liepen verder bij koffie, cake en ander lekkers. Pierre nam ons nog mee voor een rondleiding door deSingel. Iedereen begreep meteen waarom Pierre zo fier is op de realisaties van Stynen en Beel, en op de prestaties van alle medewerkers.
Snoepen van cultuur in deSingel is een ware beleving in een uniek kader. Net zo willen alle brandowners hun aanbod in een uniek jasje steken, hun merk sterk positioneren, zonder kopzorgen. Die brandowners bijstaan met de juiste marketing technologie is precies wat Catena Company samen met haar partners doet.
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.