Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

18 maart 2022

Brandownersday 2022… Tech trends voor brands

Eddy Smets
Managing Director bij Catena Company
Dinsdag 14 maart was het zover. De count-down stond op 0. De jaarlijkse Brandownersday zwaaide de deuren open! Dat waren de deuren van cultuur- en kunstencentrum deSingel, een toplocatie en een sterk merk. De talrijk opgekomen brandowners waren dan ook in hun nopjes, bij een hapje en een drankje in de blauwe foyer. De marketing en communicatie professionals genoten van de netwerkgelegenheid en deelden hun ervaringen over technologieën en trends in visuele communicatie. De verwachtingen waren hoog, het kaliber van de sprekers navenant.

Soudal en Hillewaere – Workflow automatisering en digital asset management

Na de hartelijke welkomstwoordjes van Katrijn en Geerte namens deSingel en Catena Company, mocht Luc Thys, Group Director Marketing and R&D bij Soudal, de spits afbijten. Het publiek luisterde geboeid naar de uiteenzetting over de complexiteit van de productie van honderden miljoenen kokers lijmen, onder Soudal brand en private label: 1.200 technische datasheets, 1.750 declarations of performance, 5.000 packshots, 27 talen, … Meer dan uitdagingen genoeg voor een Workflow Automatisering.

De grootschaligheid van deze case maakte indruk en Luc sprak met veel kennis van zaken. Hij was vooral blij dat hij in de muziekstudio geen instrument moest bespelen. Ellen Spooren, Marketing Director bij Hillewaere Groep, sloot naadloos aan met een toelichting van hoe haar marketing team een Hillewaerdige communicatie verzekert.

Take the Lead en deSingel: PIM en marketing automation

Na de pauze verduidelijkte Kristof Van Roy, Product Owner bij Take The Lead, voor eens en voor altijd wat een PIM is. Het heeft dus niets te maken met de heerlijke koekjes, maar wel met het beheren van product informatie. Take The Lead en Catena Company slaan de handen in elkaar omdat digital asset management en product information management in marketing en communicatie samenkomen. Met heldere voorbeelden uit de e-commerce en data publishing toonde Kristof het belang van een PIM aan.

Unieke brands!

Zo liep een boeiende middag naar de avond toe. De sprekers mochten bij Geerte in de zetel – of op de bank, voor de Nederlandse vrienden – acute vragen uit het publiek beantwoorden en de gesprekken liepen verder bij koffie, cake en ander lekkers. Pierre nam ons nog mee voor een rondleiding door deSingel. Iedereen begreep meteen waarom Pierre zo fier is op de realisaties van Stynen en Beel, en op de prestaties van alle medewerkers.

Snoepen van cultuur in deSingel is een ware beleving in een uniek kader. Net zo willen alle brandowners hun aanbod in een uniek jasje steken, hun merk sterk positioneren, zonder kopzorgen. Die brandowners bijstaan met de juiste marketing technologie is precies wat Catena Company samen met haar partners doet.

Misschien vind je deze case studies ook interessant