Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

18 maart 2024

Het verschil tussen ROI en TCO: Waarom het voor jou belangrijk is

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

Tijdens het bedrijfsbesluitvormingproces zijn ROI en TCO twee belangrijke begrippen die vaak gebruikt worden om te evalueren of een investering het waard is. Hoewel beide termen gerelateerd zijn aan financiën, richten ze zich op verschillende aspecten van een investering.

Concreet voorbeeld

Stel dat jouw bedrijf €10.000 heeft geïnvesteerd in nieuwe marketingcampagnes en dat deze investering heeft geleid tot een toename van de omzet met €20.000. Jouw ROI zou dan als volgt worden berekend:

ROI = ((€20,000 – €10,000) / €10,000) x 100% = 100%

Dit betekent dat jouw investering van €10.000 een winst van 100% heeft opgeleverd.

 

Concreet voorbeeld

Laten we het voorbeeld van de vorige marketinginvestering nemen. Naast de initiële €10.000 aan investeringen, heb je ook €5.000 aan lopende advertentiekosten en €2.000 aan onderhoud en monitoring uitgegeven gedurende het jaar. De TCO van jouw investering zou dan als volgt worden berekend:

TCO = €10,000 + €5,000 + €2,000 = €17,000

Dit betekent dat de TCO voor deze marketinginvestering €17,000 bedragen.

 

Sta jij op het punt om een ingrijpende beslissing te nemen voor jouw content creatieproces en wil je graag weten uit welke oplossing je de beste ROI haalt? Aarzel dan zeker niet om onze content scan aan te vragen. In deze scan brengen we je huidig content creatieproces volledig in kaart en stellen oplossingen voor die je ROI aanzienlijk verbeteren.

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant