Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

22 maart 2023

De fundamenten van city branding

Joska Fleerackers
Digital marketeer

De reissector is weer helemaal opgeleefd na de coronapandemie. Maar elk voordeel, heeft ook zijn nadeel. Ook al is er een stijgende vraag naar een fijne reisbestemming, toch blijft de concurrentie hoog. Meerdere steden en gemeenten staan te popelen om wederom mensen te ontvangen. Maar hoe zorg je er nu voor dat jij als meest aantrekkelijke uit de hoed komt? Dat heeft allemaal te maken met je city branding en citymarketing. In deze blog bespreken we alles wat je moet weten over city branding.

Wat houdt city branding in?

Er zijn twee delen in je city branding:

  1. Visuele merkidentiteit
  2. Je verbale communicatie

Meestal vloeit de communicatie voort uit de unieke elementen aan de plaats. Heb jij een speciaal monument? Staat je stad of gemeente bekend voor een lekkernij? Wees niet verlegen om deze zaken naar voren te schuiven in je communicatie. Je visuele merkidentiteit is een ander verhaal. Hiervoor moeten enkele zaken afgevinkt worden voordat je zeker bent dat je een goede branding op aan het bouwen bent.

De delen van city branding

Hoe zit het met jouw visuele merkidentiteit?

Is jouw visuele merkidentiteit ook toe tot een opfrissing? Of wil je graag weten wat jouw visuele merkidentiteit inhoudt? In onze checklist zie je in één oogopslag hoe ver je al staat en waar je nog op kan verbeteren. Download de checklist nu.

Bewaar al je assets in een duidelijke overzicht dankzij DAM.Vraag een demo aan

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren