Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

22 mei 2023

Waarom is Dynamic Asset Transformation of DAT een hoognodige tool voor vooruitstrevende webmasters?

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

Tegenwoordig is het haast niet meer mogelijk om jouw content op een snel tempo aan te passen naar het juiste platform. Alleen voor een webshop heb je al 7 verschillende versies nodig. Als je dit dan nog eens aanpast voor alle verschillende devices ben je met enorm veel versies van één dezelfde foto bezig. Door met DAT aan de slag te gaan, laat je deze repetitieve taak voor wat het is. Meer over de voordelen van DAT lees je in onze blog “Drie voordelen van Dynamic Asset Transformation die je nog niet wist”.

Hoe werkt het?

Zodra je beschikt over een modern DAM-systeem kan je starten met DAT. Je DAM is een verzamelplaats voor alle assets binnen je bedrijf. Wanneer de correcte visual voor je project gevonden is, spreek je DAT aan. Het is handig als je op voorhand een focuspunt vastlegt, maar deze kan altijd achteraf aangepast worden. Het focuspunt is een punt dat je aanduidt op jouw afbeelding. Wat binnen dit focuspunt staat, zal altijd getoond worden. Zo kan je het focuspunt verschuiven per device en ben je zeker dat de belangrijkste zaken altijd zichtbaar blijven. Via de API wordt de link van jouw afbeelding automatisch opgehaald. Aan de hand van jouw focuspunt en opgegeven normen, verschijnt er een andere versie van je afbeelding.

Voorbeeld

Stel, je ontvangt net de finale productfoto’s van jullie nieuwe productielijn. Uiteraard is je eerste reflex om dit meteen op jullie DAM te plaatsen. Zo kunnen grafische designers, marketeers, webdesigners en andere belanghebbenden deze foto’s terugvinden. Nu is het aan jou, als marketeer, om verschillende versies van deze foto te genereren. In plaats van dit manueel in Photoshop te doen, kies je ervoor om DAT aan te spreken. Deze haalt automatisch de link van jouw afbeelding op. Je kiest een focuspunt en het formaat, en drukt op enter. Niet tevreden? Dan pas je dit meteen aan in de URL die je vanboven ziet staan. Daarna moet de URL enkel op de juiste plek op jouw website geplakt worden. Ziezo, op deze manier bespaar je jezelf en je collega’s veel tijd. 

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant