Tegenwoordig is het haast niet meer mogelijk om jouw content op een snel tempo aan te passen naar het juiste platform. Alleen voor een webshop heb je al 7 verschillende versies nodig. Als je dit dan nog eens aanpast voor alle verschillende devices ben je met enorm veel versies van één dezelfde foto bezig. Door met DAT aan de slag te gaan, laat je deze repetitieve taak voor wat het is. Meer over de voordelen van DAT lees je in onze blog “Drie voordelen van Dynamic Asset Transformation die je nog niet wist”.
DAT staat voor Dynamic Asset Transformation. Het is een extra optie binnen moderne DAM-technologie waarmee je on the spot een ander formaat van een bestaand beeld genereert. Zet DAT in om niet alleen veel tijd en middelen te besparen, maar ook om de laadsnelheid en SEO-ranking van je website te verhogen. Doordat het inladen van de URL sneller gaat dan het inladen van een manueel aangepaste afbeelding, wordt jouw website meteen veel gebruiksvriendelijker.
Bedrijven, voornamelijk retailers, hebben veel verschillende versies van hetzelfde beeld nodig. Met Digital Asset Transformation technologie kan dit proces volledig geautomatiseerd worden. Ontdek wat DAT juist inhoudt, waarom jij het zou gebruiken en hoe het in zijn werk gaat.
Zodra je beschikt over een modern DAM-systeem kan je starten met DAT. Je DAM is een verzamelplaats voor alle assets binnen je bedrijf. Wanneer de correcte visual voor je project gevonden is, spreek je DAT aan. Het is handig als je op voorhand een focuspunt vastlegt, maar deze kan altijd achteraf aangepast worden. Het focuspunt is een punt dat je aanduidt op jouw afbeelding. Wat binnen dit focuspunt staat, zal altijd getoond worden. Zo kan je het focuspunt verschuiven per device en ben je zeker dat de belangrijkste zaken altijd zichtbaar blijven. Via de API wordt de link van jouw afbeelding automatisch opgehaald. Aan de hand van jouw focuspunt en opgegeven normen, verschijnt er een andere versie van je afbeelding.
Stel, je ontvangt net de finale productfoto’s van jullie nieuwe productielijn. Uiteraard is je eerste reflex om dit meteen op jullie DAM te plaatsen. Zo kunnen grafische designers, marketeers, webdesigners en andere belanghebbenden deze foto’s terugvinden. Nu is het aan jou, als marketeer, om verschillende versies van deze foto te genereren. In plaats van dit manueel in Photoshop te doen, kies je ervoor om DAT aan te spreken. Deze haalt automatisch de link van jouw afbeelding op. Je kiest een focuspunt en het formaat, en drukt op enter. Niet tevreden? Dan pas je dit meteen aan in de URL die je vanboven ziet staan. Daarna moet de URL enkel op de juiste plek op jouw website geplakt worden. Ziezo, op deze manier bespaar je jezelf en je collega’s veel tijd.
Laat van je horen en we bespreken je project zo snel mogelijk.