Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf. Meer informatie
Op de hoogte blijven?
Kom meer te weten over onze case studies, blogs en webinars via onze nieuwsbrief. We brengen je op de hoogte bij nieuwe publicaties.
Leervormen zijn de verschillende manieren waarop een training gegeven kan worden. Gratis webinars en online workshops kenden een boost door de Corona crisis, maar ook de klassieke, fysieke trainingen hebben hun specifieke voordelen. En uiteraard kan de inhoud van een training vooraf bepaald zijn of kan die op maat samengesteld worden. In een leerplan stemt Catena Company de verschillende leervormen af op de leerdoelen van jouw bedrijf, organisatie of team. Want het is belangrijk dat je als team de service kunt leveren die jouw klanten verwachten.
Leerdoelen
Leervormen afgestemd op leerdoelen
Toepasbaar
Opgedane kennis en skills meteen toepasbaar
ROI
Hoge Return On Investment
Gebalanceerd
Gebalanceerde ‘competentie portfolio’ voor het ganse team
Up-to-date
Altijd up-to-date
Start met een heldere leerdoelenanalyse
Met een leerdoelenanalyse brengen we aan de hand van enkele tests en interviews enerzijds de ‘Service portfolio’ in kaart, en anderzijds de ‘Team competenties’.
De ‘Service portfolio’ is een inventaris van de diensten die je bedrijf, afdeling of team moet kunnen leveren.
De ‘Competentie portfolio’ is een inventaris van de competenties die reeds aanwezig zijn bij het team. Dat betreft technische kennis en kunde, maar evenzeer ook soft skills.
Deze leerdoelenanalyse is een uiterst belangrijke stap richting een rendabel leerplan. Het heeft geen zin om tijd en energie te steken in training van een te hoog of te laag niveau. Bovendien moet niet iedereen over dezelfde competenties beschikken. Voor kerntaken heb je best een backup, maar verder moet de competentie portfolio van een team gebalanceerd zijn en vullen de competenties van de medewerkers elkaar aan.
Eénmaal de ‘service portfolio’ en de ‘competentie portfolio’ in kaart zijn gebracht, zijn ook de leerdoelen duidelijk. Om die te realiseren werkt Catena Company een leerplan uit.
Daarin wordt voor elke medewerker de nodige training opgenomen, zodat het ganse team in staat is om haar ‘service portfolio’ te kunnen leveren zoals het hoort.
Er wordt daarbij rekening gehouden met prioriteiten, back-ups, reeds aanwezige competenties, soft skills en persoonlijke interesses.
Leervormen
Gratis webinars zijn uiterst toegankelijke online demo’s van specifieke topics. In 45 minuten verwerven de deelnemers een basic inzicht over de behandelde topics.
Online workshops nemen je gedurende 3 uren dieper mee in een bepaald onderwerp. Onze experten geven uitleg en demo’s en staan je bij als je zelf oefeningen maakt. Online workshops zijn heel praktisch en gericht op zeer specifieke leerdoelen.
Klassikale trainingen hebben een vooraf bepaalde inhoud. Ze zijn geprogrammeerd in een kalender, maar kunnen ook ‘in-company’ verzorgd worden.
Op maat trainingen zijn inhoudelijk samengesteld volgens de specifieke leerdoelen eerst bepaald. Welke medewerkers binnen je bedrijf moeten welke competenties verwerven of aanscherpen?
Continuïteit!
We leven en werken in een snel veranderende wereld. De beschikbare tools evolueren. De noden van jouw klanten wijzigen en daarmee ook de ‘service portfolio’ van je team. En ook de samenstelling van je team, en daarmee de ‘competentie portfolio’ verandert over de jaren.
Daarom voorziet Catena Company ook in training continue leervormen:
In leertrajecten worden verschillende trainingen en workshops over één bepaald thema gebundeld en gespreid over een langere periode.
Met coaching krijgen de trainees een persoonlijke opvolging, met wederkerende leermomenten en updates. Daarbij wordt er gewerkt vanuit de specifieke vraagstelling van de trainee.
Bespaar kosten door de training van jouw team integraal aan te pakken.
Netropolix ging aan de slag met video om hun klantverhalen en HR-processen dynamischer en origineler te presenteren. Videocontent is niet alleen de ideale manier om jouw expertise te tonen, maar het blijft jouw doelgroep ook bij. Ontdek hoe zij deze case aanpakte.
Je marketing content uitbesteden is ontzettend duur. Daarom is het belangrijk om je af te vragen of jij zelf niet de juiste enthousiaste mensen in huis hebt. Hydro deed hetzelfde en ging met een klein team aan de slag om zelf 2D-animatievideo's te maken.
Bij CBG, Charlier-Brabo Group, willen ze meer aan de slag met eigen content voor op social media. Ze willen de content die ze leveren aan influencers één op één overnemen of gebruiken. Maar goede foodfoto’s maken met je smartphone vraagt natuurlijk wel wat training, daar kwamen wij in the picture.