Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

23 maart 2023

Nu is het moment om aan citymarketing te beginnen

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

Globalisering en de heropleving van de reissector zorgen ervoor dat er meer concurrentie is tussen steden en gemeenten dan ooit tevoren. Zonder een vooraf bekend imago, is het vandaag de dag moeilijk om toeristen en stakeholders aan te trekken. Maar dat wil niet zeggen dat je als oude bekende rustig kunt blijven zitten. Een verouderd imago is even slecht, misschien zelfs slechter, dan geen imago. Daarom investeren steden en gemeente tegenwoordig veel in citymarketing. Wat is dat, die citymarketing? Waarom zou je het doen, en hoe begin je eraan? 

Hoe begin je aan citymarketing?

Voordat je van wal kan steken met je citymarketing is het belangrijk dat je branding in orde is. Meer over city branding lees je in de blog: “De fundamenten van city branding”. Wanneer dit op punt staat, kan je overgaan naar citymarketing. Dit bestaat uit vier grote elementen.

  1. Je strategie
  2. Je concept of branding
  3. De uitwerking van je strategie en voornamelijk de beleving ervan
  4. De evaluatie
Citymarketing

Ben jij goed op weg?

Je moet dus goed voorbereid zijn als je wil dat jouw citymarketing vruchten afwerpt. Dit begint al bij het opbouwen van de branding. Hoe zit het met jouw visuele merkidentiteit? En ben jij echt helemaal in orde met jouw gadgets? In onze checklist lijsten we alle belangrijke punten rond visuele merkidentiteit op. Download de checklist nu.

Bewaar al je assets in een duidelijke overzicht dankzij DAM.Vraag een demo aan

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren