Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Digital Data Publishing

Met Digital Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

2 juni 2022

Hou opgemaakte prijslijsten met één klik up-to-date

Jan Van Sprengel
Workflow Consultant & -Expert bij Catena Company

Een voorbeeld

Neem bijvoorbeeld een bedrijf dat 20 collecties en brands via een dealernetwerk in 8 landen verkoopt. Dat zijn 20 x 8 prijslijsten, nog eens x 2 voor aan- en verkoopprijzen, 320 dus.

Met de continu wijzigende grondstofprijzen is het momenteel gangbaar om alle prijslijsten maandelijks aan te passen. Dat betekent dat alle 320 prijslijsten 12 x per jaar geüpdatet worden. Jaarlijks worden er in dit bedrijf dus 3840 (!) documenten gecreëerd. Daar is al gauw een voltijdse medewerker voor nodig.

En wat nog erger is, de marketingmedewerker die deze taak toebedeeld krijgt, wordt daar zelden vrolijk van. Het is meestal afstompend manueel copy-paste werk, dat precies daardoor ook erg foutgevoelig is.

Een geïntegreerd publicatieproces

De Digital Data Publishing of kortweg DDP Suite van Catena Company biedt de oplossing door dit proces te automatiseren.

InDesign Templates

De mooi ontworpen prijslijsten worden templates of sjablonen in Adobe InDesign. Hiermee zijn de verschillende formats – bijvoorbeeld voor verschillende landen – al meteen voorhanden.

Koppelingen

Vervolgens worden deze templates gekoppeld aan de data die beschikbaar is in verschillende databases. Prijzen en voorraden zitten typisch in een ERP. Voor bijkomende technische productinfo kan dit het PIM (Product Information Management) systeem zijn. Al het beeldmateriaal zoals productfoto’s komt typisch vanuit een DAM (Digital Asset Management) systeem. Wanneer er informatie in één van die gekoppelde databases aangepast wordt, dan worden met één enkele muisklik alle prijslijsten geüpdatet en opgemaakt.

Distributie & Publicatie

Ook de distributie van de prijslijsten kan volledig geautomatiseerd verlopen. De publicatie op een website, de verzending naar een drukker, de verdeling naar dealers en salesmedewerkers, … Het kan allemaal in een handomdraai.

Misschien interesseren deze case studies je ook

Meer tips & inzichten

Onze specialisten geven op onze website regelmatig inzichten en tips rond Digital Data Publishing weg. Bekijk hieronder de meest recente alvast.