Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

12 augustus 2022

UK verstrengt regelgeving omtrent labels op voorverpakte voeding vanaf 1 oktober 2022

Eddy Smets
Managing Director bij Catena Company

Jouw labels conform maken hoeft geen titanenwerk te zijn!

Wat verandert er?

Het belangrijkste is wellicht dat er vanaf oktober op elk label een naam en adres van een verantwoordelijke Britse firma moet staan. Dat kan een Britse invoerder of een Brits filiaal van een buitenlandse onderneming zijn.

De UK hanteert verder de vertrouwde richtlijnen, maar ook in verband met de labeling van alcoholische dranken werd in mei nog een update geplaatst op de website van de Britse overheid. Food bedrijven die in de UK handel drijven, mogen zich wellicht aan nog meer veranderingen verwachten.

Fictief voorbeeld van een glazen pot waarop een foodlabel hangt van organic honey
Fictief foodlabel voor organic honey ter illustratie

Digitalisering met de DDP suite

Digital Data Publishing (DDP) is de next step naar een volledige digitalisering. In de DDP Suite werk je met templates die automatisch gevuld worden met data uit de technologie stack. Dat zijn typisch InDesign templates, maar het kunnen ook Photoshop of andere templates zijn. Wanneer bepaalde productinformatie wijzigt, bijvoorbeeld in een Product Informatie Management (PIM) systeem, dan wordt die meteen overgenomen in het design van de betreffende labels. De DDP Suite integreert dus de ganse technologie stack, en dat kan heel ver gaan: PIM, DAM, CRM, CMS, ERP, … Ja zelfs data die nog in een eenvoudige Excel sheet bewaard worden, kan de DDP Suite integreren. Je hoeft dus niet eerst te investeren om je technologie stack helemaal op orde te brengen!

  • Met de DDP Suite kunnen organisaties in de food sector gemakkelijk en snel hun labels conform maken met de nieuwe regelgeving voor de Britse markt. En daarbij speelt het helemaal geen rol met welke systemen (PIM, DAM, CRM, CMS, ERP, …) er gewerkt wordt en in hoeverre deze al dan niet geïntegreerd of geautomatiseerd zijn.
  • Het spreekt voor zich dat de DDP Suite ook voor non-food bedrijven van grote waarde is. Elke organisatie met een uitgebreide product portfolio die op verschillende markten actief is kan met de DDP Suite grote winsten boeken.
  • De DDP Suite kan voor alle vormen van ‘publicaties’ het proces digitaliseren: labels, verpakkingen, technische fiches, productfiches, catalogi, webshops, programmaboekjes, gepersonaliseerde offertes, …

Misschien vind je deze case studies ook interessant

Meer tips & inzichten