Workflow

Catena Company ondersteunt brandowners die zelf hun visueel marketingmateriaal willen maken, beheren en communiceren.

Meer info

Digital Asset Management

Een goed Digital Asset Management (DAM) systeem maakt alle bestanden beschikbaar en doorzoekbaar.

Meer informatie

Dynamic Data Publishing

Met Dynamic Data Publishing versnel je het creatieproces van je marketingmateriaal en doe je dat efficiënt, foutloos en schaalbaar.

Meer informatie

Customized Automation

Via maatwerk kunnen middleware oplossingen worden ontwikkeld die de missing link vormen tussen verschillende 3th party systemen.

Meer informatie

Omnichannel publishing

Bouw je verhaal op één plaats, publiceer het op uiteenlopende mediatypes. Omnichannel Publishing bespaart tijd, kosten en frustraties voor elk type bedrijf.
Meer informatie

12 oktober 2023

Ontdek hoe je jouw marketingprestaties drastisch kunt verhogen

Joska Fleerackers
Marketeer bij Catena Company

Visueel marketingmateriaal heeft een aanzienlijke impact op verschillende aspecten van je marketingprestaties. Het is een krachtig instrument dat marketeers inzetten om de betrokkenheid van hun doelgroep te vergroten en de algehele prestaties van hun marketingstrategie te verbeteren. Niet overtuigd? Wij geven je een korte samenvatting van de impact.

En wat met video?

Videocontent is een belangrijk onderdeel van visuele marketing. Video’s op landingspagina’s kunnen de conversiepercentages met 80% of meer verhogen. Bovendien zegt 85% van de consumenten dat ze meer geneigd zijn om een product te kopen na het bekijken van een productvideo. In 2021 gaf 86% van de bedrijven aan video te gebruiken als onderdeel van hun marketingstrategie. Jij blijft toch niet achter?

 

Beelden zeggen meer dan woorden…

Ten slotte is de algehele marketingprestatie sterk afhankelijk van visuele content. Ongeveer 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd, is visueel, en visuele content wordt 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Bijna 70% van de marketeers noemt visuele content als hun belangrijkste activiteit voor merkopbouw. En dat is niet voor niets. Merken die visuele storytelling in hun marketing gebruiken, hebben een grotere kans om boven hun concurrenten uit te stijgen in termen van merkbetrokkenheid en klantloyaliteit.

 

Deze blogs zullen je wellicht ook interesseren

Misschien vind je deze case studies ook interessant